|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ÖZEL EĞİTİM ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EMİN TAMER YENEN (emintameryenen@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
ARZU SALDIRAY, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı; Sosyolojik söylem bağlamında toplumu kavrayabilmek, Sosyolojik kuramlar/yaklaşımlar çerçevesinde toplumu ve toplumsal değişimi, toplum tiplerini kavramak ve buna paralel eğitim olgusunun şekillenmesini ve toplumdaki eğitimin hem olgu hem de kurumsal açıdan gelişimini kavrayabilmek ve doğrultuda öğrencinin yaşamını sorgulayabilmesini sağlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Eğitim sosyolojisinin temel kavramlarını ve gelişimini açıklayabilir |
PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal
ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir. |
Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Eğitimin ve okulların toplumsal işlevlerini değerlendirebilir |
PÇ-1 Ortaöğretimde kazandığı yeterliklere
dayalı olarak alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar
arası ilişkileri kavrar. PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Eğitim sistemlerini ve okulları anlamada sosyolojik bakış açısını kullanabilir |
PÇ-1 Ortaöğretimde kazandığı yeterliklere
dayalı olarak alanıyla ilgili kavramları ve kavramlar
arası ilişkileri kavrar. PÇ-2 Alanındaki bilimsel dayanaklı kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir PÇ-8 Alanıyla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma, bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleme, verileri yorumlama, değerlendirme, sorunları tanımlama, analiz etme, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirme becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bir süreç olarak eğitim ve öğretim sürecini etkileyen etmenler Eğitim Sosyolojisinde Kuramlar Toplumsallaşma ve eğitimin toplumsal işlevleri Toplumsal değişim ve yabancılaşma Toplumsal bir sistem olarak okul ve sınıf Toplumsal bir sistem olarak okul ve sınıf Toplumsal bir sistem olarak okul ve öğretmenlik mesleği Toplumsal hareketlilik, tabakalaşma ve eğitim Eğitimin kültürel temelleri, küreselleşme ve farklı ülkelerin eğitim sorunları Eğitimin ekonomik temelleri, sosyal sınıflar ve fırsat eşitliği Eğitim-İletişim ve demokrasi Okul-çevre ilişkileri ve şiddet | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bir süreç olarak eğitim ve öğretim sürecini etkileyen etmenler | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
2 | Eğitim Sosyolojisinde Kuramlar | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
3 | Toplumsallaşma ve eğitimin toplumsal işlevleri | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
4 | Tartışma oturumu | Tartışma |
5 | Toplumsal değişim ve yabancılaşma | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
6 | Toplumsal bir sistem olarak okul ve sınıf | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
7 | Toplumsal bir sistem olarak okul ve öğretmenlik mesleği | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Toplumsal hareketlilik, tabakalaşma ve eğitim | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
10 | Eğitimin kültürel temelleri, küreselleşme ve farklı ülkelerin eğitim sorunları | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
11 | Eğitimin ekonomik temelleri, sosyal sınıflar ve fırsat eşitliği | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
12 | Tartışma oturumu | Tartışma |
13 | Eğitim-İletişim ve demokrasi | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
14 | Okul-çevre ilişkileri ve şiddet | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
15 | Genel tekrar ve değerlendirme | Anlatma Yöntemi Makale Eleştirisi Soru cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Giroux H. A. "Eleştirel Pedagojinin Vaadi", Kalkedon Yay. | |
2 | Giddens, A. (2005). Sosyoloji. İstanbul: Kırmızı Yayınları | |
3 | Apple, Michael, W. (2006) "Eğitim ve İktidar", Kalkedon Yay. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 5 | 2 | 10 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 1 | 7 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 1 | 5 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |