| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Doktora | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÜNAY EROL (gunayerol@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| İnsan kaynakları fonksiyonunun örgüt stratejisi içindeki yerinin, öneminin ve diğer örgüt stratejileriyle ilişkisinin anlaşılması | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | stratejik insan kaynaklarına bütüncül bakabilme yeteneğini kazanır. | 
			
		 
			PÇ-1  Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-5 Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü için gerekli alanların planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Stratejik insan kaynakları yönetimine turizm alanına uyarlayabilir. | 
			
		 
			PÇ-2  Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-5 Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü için gerekli alanların planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur. PÇ-8 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-3 | Stratejik insan kaynaklarına ilişkin yönetim sürecini bilir. | 
			
		 
			PÇ-2  Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ekonomik, hukuksal vb. problemlere çözüm getirebilme becerisine sahip olur. PÇ-7 Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur.  | 
		 Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Örgütlerde insan kaynakları fonksiyonunun örgütün stratejik bir fonksiyonu olarak nasıl işlediğinin anlaşılması | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dersin amacı, önemi ve içeriği konusunda öğrencilere bilgi verilmesi | Proje Sunumu, Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 2 | İnsan Kaynakları Yönetimine Stratejik Yaklaşmayı Gerektiren Nedenler | Proje Sunumu, Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 3 | Stratejik İnsan Kaynakları Yönetimi Kavramı ve İçeriği | Proje Sunumu, Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 4 | Stratejik İnsan Kaynaklarının Niteliği ile İlgili Kuramsal Çerçeve | Proje Sunumu, Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 5 | Stratejik İnsan Kaynakları Yönetiminin Gelişim Süreci | Proje Sunumu, Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 6 | Turizm İşletmeleri Açısından Stratejik İnsan Kaynakları Yönetiminin İşlevleri | Proje Sunumu, Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 7 | Stratejik İnsan Kaynaklarının Geleceği | Proje Sunumu, Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Ödev sunumu ve tartışma | Proje Sunumu, Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 10 | Ödev sunumu ve tartışma | Proje Sunumu, Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 11 | Ödev sunumu ve tartışma | Proje Sunumu, Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 12 | Ödev sunumu ve tartışma | Proje Sunumu, Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 13 | Ödev sunumu ve tartışma | Proje Sunumu, Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 14 | Ödev sunumu ve tartışma | Proje Sunumu, Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 15 | Ödev sunumu ve tartışma | Proje Sunumu, Anlatım Yöntemi, Soru-Cevap, Tartışma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Nilüfer Şahin Perçin, Berrin Güzel, Şule Aydın Tükeltürk, (2016). Turizm İşletmelerinde İnsan Kaynakları Yönetimi ve Uygulamaları, Beta Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | 14 | 3 | 40 | 
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 3 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 13 | 39 | 
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 3 | 13 | 39 | 
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||