| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NİLÜFER ŞAHİN PERÇİN (nilufer.percin@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		İBRAHİM İLHAN, LÜTFİ BUYRUK, NİLÜFER ŞAHİN PERÇİN, EBRU GÜNEREN, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, tez aşamasında olan öğrencilere danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılmasıdır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Araştırma sürecinin tüm aşamalarını bilir ve uygular | 
			
		 
			PÇ-4  Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ekonomik,  hukuksal vb. problemlere çözüm getirebilme becerisine sahip olur. PÇ-5 Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü için gerekli alanların planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur.  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor | 
	
| DÖÇ-2 | Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır. | 
			
		 
			PÇ-6  Gastronomi ve Mutfak Sanatları  alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. PÇ-7 Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur. PÇ-8 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur.  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor | 
	
| DÖÇ-3 | Uygun araştırma tasarımını ve yöntemini belirler | 
			
		 
			PÇ-4  Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ekonomik,  hukuksal vb. problemlere çözüm getirebilme becerisine sahip olur. PÇ-7 Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur. PÇ-3 Gastronomi ve Mutfak Sanatları faaliyetlerine ilişkin profesyonel tekniklere ve uygulamalara sahip olur.  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor | 
	
| DÖÇ-4 | Gastronomi ve mutfak sanatları alanında bir araştırmayı rapor haline getirir ve sunar | 
			
		 
			PÇ-4  Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ekonomik,  hukuksal vb. problemlere çözüm getirebilme becerisine sahip olur. PÇ-5 Gastronomi ve Mutfak Sanatları bölümü için gerekli alanların planlanması, tasarlanması, faaliyetlerinin sürdürülebilmesi ve geliştirilebilmesine yönelik gerekli bilgi ve becerilere sahip olur. PÇ-7 Gastronomi ve Mutfak Sanatları ile ilgili alanlarda uygulamaların toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetme yetkinliğine sahip olur.  | 
		 Seminer-Sunum-Rapor | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Öğrencinin tez danışmanı tarafından belirlenen konular | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Dersin amacı, içeriği ve yönteminin açıklanması. | Bireysel Çalışma, Tartışma | 
| 2 | Öğrencilerle düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma | 
| 3 | Öğrencilerle düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma | 
| 4 | Öğrencilerle düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma | 
| 5 | Öğrencilerle düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma | 
| 6 | Öğrencilerle düzenli görüşmele | Bireysel Çalışma, Tartışma | 
| 7 | Araştırma konularının belirlenmesi. | Bireysel Çalışma, Tartışma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Öğrencilerle düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma | 
| 10 | Öğrencilerle düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma | 
| 11 | Öğrencilerle düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma | 
| 12 | Öğrencilerle düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma | 
| 13 | Öğrencilerle düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma | 
| 14 | Öğrencilerle düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma | 
| 15 | Öğrencilerle düzenli görüşmeler | Bireysel Çalışma, Tartışma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Day, R. A. (2001). Bilimsel Bir Makale Nasıl Yazılır ve Yayımlanır? Tübitak Yayınları | |
| 2 | Şencan, H. (2002). Bilimsel Yazım. İstanbul: İstanbul Üniversitesi Yayını. | |
| 3 | American Psychological Association-APA (2001). Publication manual (5th ed.). Washington, DC: American Psychological Association. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| İlgili kitap ve makalele | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 8 | 2 | 40 | 
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 16 | 60 | |
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 5 | 8 | 40 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 6 | 8 | 48 | 
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 4 | 12 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 6 | 36 | 
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 192 | ||