|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİLGİSAYAR PROGRAMCILIĞI | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | CEREN BAŞTEMUR KAYA (ceren@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
KADİR ABA, KADİR HALTAŞ, MEHMET KIRTAY, FETHULLAH MUSTAFA AKALP, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı; öğrencilere, kendilerinde var olan girişimcilik özelliklerini ortaya çıkarma ve bu özellikleri geliştirebilme becerilerini kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Kendi girişimcilik özelliklerini sorgulayabilir. |
PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Girişimcilikteki engelleri ve teşvikleri öğrenerek uygun sektörle ilgili fırsatları karşılaştırabilir. |
PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Başarılı girişimcilik örneklerinden hareketle kariyer planını bir girişimci olarak yapılandırabilir. |
PÇ-3 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır PÇ-5 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir PÇ-8 Kariyer yönetimi ve yaşam boyu öğrenme konularında farkındalığa sahiptir |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| 1. Girişimciliğin kavramsal çerçevesi 2. Girişimcilik yaklaşımları 3. Girişimcilik fonksiyonları 4. Girişimcilik süreci 5. Girişimcilik kültürü 6. Girişimciliğin yerel ve uluslar arası bağlamı 7. Girişimcilik ahlakı | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Girişimcilik yaklaşımları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 2 | Girişimcilik kültürü | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 3 | Girişimcilik türleri | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 4 | Girişimcilik fonksiyonları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 5 | Girişimcilik alanları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 6 | Girişimcilik süreci | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 7 | Girişimciliğin yerel, ulusal ve uluslararası bağlamı | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | İş fikri ve kaynakları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 10 | İş fikri ve kaynakları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap |
| 11 | İş fikri geliştirme | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 12 | İş planı ve unsurları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 13 | İş planı ve unsurları | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 14 | İş planı hazırlama | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 15 | Genel değerlendirme | Anlatma Yöntemi, Tartışma Yöntemi, Soru Cevap, Problem Çözme Yöntemi, Bireysel Çalışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Durak, İ., İrmiş, A. & Özdemir, L. (2017). Girişimcilik. Ekin. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Yardımcı ders kitabı, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 11 | 11 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 8 | 8 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 6 | 6 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 7 | 7 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 90 | ||