|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | BANKACILIK VE FİNANS (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EBRUCAN İSLAMOĞLU (ebrucanislamoglu@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Lisansüstü öğrencileri, bilimsel araştırma yöntemleri ile ilgili temel kavramlar ile tanıştırıp, bilimsel araştırma önerisi hazırlama sürecini deneyimlediklerindendir sağlayarak, uygun araştırma yöntem ve teknikleri ile çalışmalarını uygulayıp, istatistiksel veriler ile elde edilen bulgu ve sonuçları, bilimsel yazım kurallarına ve etik kurallara uygun biçimde yazılı bir rapor olarak sunmalarını amaçlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimsel araştırmaların sınıflandırılması, Araştırmaların planlanması. |
PÇ-11 11. Ekonomiye ilişkin sayısal verilerle çalışabilme, istatistiksel veri analizi ile ilgili araçları kullanabilme becerisine sahiptir. PÇ-12 12. Bir araştırmada uygulaması gereken aşamaları bilme ve bilimsel araştırma yapabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-13 13. Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Başlıca araştırma yöntemleri, araştırmalarda ölçme sorunu ve kullanılan ölçekler |
PÇ-4 4. Bankacılık ve finans alanında küresel gelişmeleri ve sorunları takip edebilme ve güncel ekonomik göstergeleri yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-7 7. Bankacılık ve finans alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve güncel hayata uyarlama becerisine sahiptir. PÇ-11 11. Ekonomiye ilişkin sayısal verilerle çalışabilme, istatistiksel veri analizi ile ilgili araçları kullanabilme becerisine sahiptir. PÇ-12 12. Bir araştırmada uygulaması gereken aşamaları bilme ve bilimsel araştırma yapabilme yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Araştırmalarda veriler, anket formu hazırlama, örnekleme bilgisi |
PÇ-11 11. Ekonomiye ilişkin sayısal verilerle çalışabilme, istatistiksel veri analizi ile ilgili araçları kullanabilme becerisine sahiptir. PÇ-12 12. Bir araştırmada uygulaması gereken aşamaları bilme ve bilimsel araştırma yapabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-13 13. Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-4 | Araştırmalarda veriler, anket formu hazırlama, örnekleme bilgisi |
PÇ-11 11. Ekonomiye ilişkin sayısal verilerle çalışabilme, istatistiksel veri analizi ile ilgili araçları kullanabilme becerisine sahiptir. PÇ-12 12. Bir araştırmada uygulaması gereken aşamaları bilme ve bilimsel araştırma yapabilme yetkinliğine sahiptir. PÇ-13 13. Dünya kültürlerine açık, farklı inanç, düşünce ve yaşam biçimlerine saygılı, bilimsel düşünce çerçevesinde bilgiyi sorgulama yetkinliğine sahiptir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilimsel araştırma yöntemleri, bilimsel araştırma planlama, araştırma problemleri, hipotezler ve amaçlar, bilimsel bilgiye erişim : kütüphane, bilimsel veri toplama ve ölçme yöntemleri, veri analiz yöntemleri ve sunumu, araştırma önerisi yazma, araştırma raporu hazırlama. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Bilim ve Bilimle İlgili Kavramlar | Anlatma Yöntemi |
2 | Araştırma Süreci | Anlatma Yöntemi |
3 | Araştırmanın Yöntemi | Anlatma Yöntemi |
4 | Bilgi toplama yöntemleri | Anlatma Yöntemi |
5 | Örnekleme | Anlatma Yöntemi |
6 | Nitel Araştırmalar | Anlatma Yöntemi |
7 | Verilerin Analize Hazırlanması | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Verilerin Analizi | Anlatma Yöntemi |
10 | Verilerin Analizi | Anlatma Yöntemi |
11 | Araştırma raporunun biçimi ve kapsamı | Anlatma Yöntemi |
12 | Araştırma raporunun biçimi ve kapsamı | Anlatma Yöntemi |
13 | Araştırma Hataları | Anlatma Yöntemi |
14 | Araştırma Anahatlarına İlişkin Örnekler | Anlatma Yöntemi |
15 | Araştırma raporunun biçimi ve kapsamı | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Prof.Dr.Rauf Arıkan, Araştırma Yöntem ve Teknikleri | |
2 | Remzi ALTUNIŞIK, Recai ÇOŞKUN, Serkan BAYRAKTAROĞLU, Engin YILDIRIM, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı | |
3 | Prof. Dr. A. Hamdi İSLAMOĞLU, Doç.Dr. Ümit ALNIAÇIK, Sosyal Bilimlerde Araştırma Yöntemleri SPSS Uygulamalı | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 10 | 80 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 6 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |