|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BANKACILIK VE FİNANS (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | EDA KÖSE (edakose@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Finans ve bankacılık sektörünün yapısı, işleyişi ve araçlarını güncel gelişme ve uygulamalar ışığında öğrencilere öğretmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bankacılık sektörünün işleyişini açıklayabilir. |
PÇ-1 1. Bankacılık ve finans Sektörü için gerekli teorik bilgi ve araçları güncel hayatta kullanabilme becerisine sahiptir. PÇ-3 3. Bankacılık ve finans alanında ulusal ve uluslararası konularda analitik düşünme ve problem çözme becerisine sahiptir. PÇ-7 7. Bankacılık ve finans alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve güncel hayata uyarlama becerisine sahiptir. PÇ-9 10. Bankacılık ve finans sektörünü etkileyen riskleri tespit edebilme, ölçebilme ve etkisini azaltabilme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Bankacılık sistemindeki güncel değişmeleri takip edebilir. |
PÇ-1 1. Bankacılık ve finans Sektörü için gerekli teorik bilgi ve araçları güncel hayatta kullanabilme becerisine sahiptir. PÇ-4 4. Bankacılık ve finans alanında küresel gelişmeleri ve sorunları takip edebilme ve güncel ekonomik göstergeleri yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-7 7. Bankacılık ve finans alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izleme ve güncel hayata uyarlama becerisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Bankacılık sektöründe yaşanan krizlerin nedenlerini açıklayabilir. |
PÇ-4 4. Bankacılık ve finans alanında küresel gelişmeleri ve sorunları takip edebilme ve güncel ekonomik göstergeleri yorumlayabilme becerisine sahiptir. PÇ-9 10. Bankacılık ve finans sektörünü etkileyen riskleri tespit edebilme, ölçebilme ve etkisini azaltabilme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Para talebi teorisi, faiz oranlarının belirlenmesi; Merkez Bankası, finansal sistem, finansal piyasalar, kurumlar, finansal araçlar | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Finansal Sistem | Anlatma |
2 | Finansal Piyasalar | Anlatma |
3 | Finansal Araçlar | Anlatma |
4 | Finansal Kurumlar | Anlatma |
5 | Paranın Gelişimi, Fonksiyonları, Özellikleri | Anlatma |
6 | Ticari Bankalar ve Kaydi Para Yaratma Süreci | Anlatma |
7 | Türkiye Cumhuriyeti Merkez Bankası: Yetkileri ve Görevleri | Anlatma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Merkez Bankasının Enflasyon Hedefleme Strateji | Anlatma |
10 | MB’nin Para Politikasında Hedef Kullanma Stratejisi | Anlatma |
11 | Para Talebi | Anlatma |
12 | Faiz Oranının Belirlenmesi | Anlatma |
13 | Parasal Aktarım Mekanizmaları ve Kanalları | Anlatma |
14 | Parasal Aktarım Mekanizmaları ve Kanalları | Anlatma |
15 | Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu | Anlatma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | İlker Parasız, Para- Banka ve Finansal Piyasalar, Ezgi Kitabevi, 2009 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 8 | 10 | 80 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 6 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 3 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 181 |