|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TÜRK DİLİ VE EDEBİYATI (DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÜNİL ÖZLEM AYAYDIN CEBE (gcebe@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Toplum ile edebiyatın ilişkisini derinlemesine kavrama, edebiyatın çeviri, yayıncılık, dağıtım gibi toplum bilimi alanıyla kesişen niteliklerini inceleme, ulus ve edebiyat ilişkisini çözümleme. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Toplum bilimleri ile edebiyat arasındaki ilişkiyi kavrar |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | edebiyat olayının sosyolojik evrelerini tanımlar |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Türk edebiyatını toplumsal açıdan çözümleyebilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-3 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-4 Lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-6 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-8 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. PÇ-9 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. PÇ-12 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Türk edebiyatından seçilmiş metinler | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş ve dersin planlanması | Değerlendirme, tartışma |
| 2 | Cumhuriyetin kuruluşunda modernleşme: Ziya Gökalp, Ülkü dergisi, Kadrocular | Okuma, tartışma |
| 3 | 1. Tarih Kongresi | Okuma, tartışma |
| 4 | 1. Dil Kurultayı | Okuma, tartışma |
| 5 | Cumhuriyet döneminde milli edebiyat politikaları | Okuma, tartışma |
| 6 | Milli edebiyat ve kanon oluşumu | Okuma, tartışma |
| 7 | Milli pedagoji: Halk eğitimi, Köy Enstitüleri, Halkevleri | Okuma, tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Poetika ve politika | Okuma, tartışma |
| 10 | Edebiyat dergileri | Okuma, tartışma |
| 11 | Köy romanı | Okuma, tartışma |
| 12 | Kasaba romanları | Okuma, tartışma |
| 13 | Toplumcu gerçekçi romanlar | Okuma, tartışma |
| 14 | Hidayet romanları | Okuma, tartışma |
| 15 | Postmodernizm ve kimlik | Okuma, tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Ahmad, Feroz. Modern Türkiye'nin Oluşumu. İstanbul: Kaynak, 1999. | |
| 2 | Akçura, Yusuf. "Üç Tarz-ı Siyaset". Türkiye Günlüğü 31 (Kasım-Aralık 1994): 9-19. | |
| 3 | Behar, Büşra Ersanlı. İktidar ve Tarih: Türkiye'de "Resmi Tarih" Tezinin Oluşumu (1929-1937). İstanbul: Afa, 1992. | |
| 4 | Berkes, Niyazi. Türkiye'de Çağdaşlaşma. İstanbul: YKY. | |
| 5 | Gökalp, Ziya. Türkçülüğün Esasları. İstanbul: MEB, 1990. | |
| 6 | Gökalp, Ziya. Türkleşmek, İslamlaşmak, Muasırlaşmak. İstanbul: Kum Saati, 2001. | |
| 7 | Jusdanis, Gregory. Gecikmiş Modernlik ve Estetik Kültür: Milli Edebiyatın İcad Edilişi. İstanbul: Metis, 1998. | |
| 8 | Kasaba, Reşat ve Sibel Bozdoğan, ed. Türkiye'de Modernleşme ve Ulusal Kimlik. İstanbul: Tarih Vakfı Yurt Yayınları, 1999. | |
| 9 | Makal, Mahmut. Bizim Köy. Ankara: Başak, 1987. | |
| 10 | Mardin, Şerif. Jöntürklerin Siyasi Fikirleri. İstanbul: İletişim, 1995. | |
| 11 | İlhan, Attila. Hangi Batı? Ankara: Bilgi, 1982. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Basılı ve çevrimiçi birincil ve ikincil kaynaklar (makale, kitap vd.), İnternet bağlantılı bilgisayar, yansıtıcı, yazı tahtası. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 12 | 1 | 15 |
| 5.Rapor | 4 | 1 | 15 |
| 6.Seminer | 10 | 1 | 10 |
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | 15 | 2 | 20 |
| Final Sınavı | 16 | 2 | 20 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 7 | 10 | 70 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 5 | 2 | 10 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 5 | 2 | 10 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 5 | 3 | 15 |
| Sözlü Sınav | 5 | 1 | 5 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 3 | 15 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 210 | ||