|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İBRAHİM İLHAN (ibrahim@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı, sürdürülebilir turizm gelişiminde gastronominin önemi konusunda öğrencilerde bir anlayışın gelişmesini; gastronomi, ağırlama ve turizm ile ilişkili konularda kendi değer ve tutumlarını yaratmalarını sağlamaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Gastronomi ve turizm kavramlarını tanımlar ve açıklar. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. PÇ-7 Bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak alanıyla ilgili bir araştırmayı planlar, yürütür, değerlendirir ve rapor halinde sunar. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Rekreasyon, turizm ve gastronomi ilişkisini açıklar. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-3 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Gastronominin sanatsal ve bilimsel boyutlarını açıklar. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-3 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur. PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları faaliyetlerine ilişkin profesyonel tekniklere ve uygulamalara sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Kültür ve yiyecek arasındaki bağlantıyı, değişik kültürlerde yiyeceğin anlam ve önemini açıklar. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-3 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Gastronomi, Rekreasyon, Turizm, Özel İlgi Turizmi ve İlişkili Kavramlar, Gastronominin Bilimsel ve Sanatsal Boyutları; Turistik Ürün ve Çekicilik Olarak Gastronomi; Ağırlama Endüstrisinin Boyutu Olarak Gastronomi; Gastronomi Turizmi ve Gastronomi Turizminin Gelişimi; Yeme Alışkanlıkları ve Geleneklerinin Gelişimi; Turizm Sistemi, Ağırlama Ürünü, Hizmetin Özellikleri, Sürdürülebilir Turizm. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Gastronomi ve İlişkili Kavramlar | Anlatma Yöntemi Kavram Haritası Yapma Soru Cevap |
| 2 | Üretim ve Tüketim Boyutu ile Gastronomi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
| 3 | Gastronominin Sanatsal ve Bilimsel Boyutları: Bilim Olarak Gastronomi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
| 4 | Gastronominin Sanatsal ve Bilimsel Boyutları: Sanat Olarak Gastronomi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
| 5 | Kültür olarak Gastronomi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
| 6 | Yeme Alışkanlıkları ve Geleneklerinin Oluşumu | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
| 7 | Rekreasyon, Gastronomi, Turizm ve İlişkili Kavramlar | Anlatma Yöntemi Kavram Haritası Yapma Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Turizm Sistemi | Anlatma Yöntemi Kavram Haritası Yapma Soru Cevap |
| 10 | Turizm Talebi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
| 11 | Turizm Arzı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
| 12 | Kimlik ve Yiyecek | Öğrenci Sunumları Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
| 13 | Küresel Gıda Zinciri ve Yiyeceğin Geleceği | Öğrenci Sunumları Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
| 14 | Bir Kültür Ürünü Olarak Tat | Öğrenci Sunumları Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
| 15 | Birlikte Yemek | Öğrenci Sunumları Soru Cevap Tartışma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Celil Çakıcı (Editör), Kavramlar ve Örneklerle GENEL TURİZM, Detay Yayıncılık. Ankara, 2019. | |
| 2 | Hülya Kurgun ve Demet Bağıran Özşeker, Gastronomi ve Turizm, Detay Yayıncılık, Ankara, 2016. | |
| 3 | Öcal Usta, Turizm Genel ve Yapısal Yaklaşım, Detay Yayıncılık, Ankara, 2009. | |
| 4 | Mehmet Sarıışık (Ed.), Tüm Yönleriyle Gastronomi Bilimi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2017. | |
| 5 | Sevgin Akış Roney, Turizm Bir Sistem Analizi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2011. | |
| 6 | Ayhan Gökdeniz, Barış Erdem, Yakup Dinç ve Sabriye Çelik Uğuz, Gastronomi Turizmi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2017. | |
| 7 | Nazmi Kozak, Meryen Akoğlan Kozak ve Metin Kozak, Genel Turizm ilkeler ve Kavramlar, Detay Yayıncılık, Ankara, 2017. | |
| 8 | Mehmet Sarıışık (Ed.), Uluslararası Gastronomi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2017. | |
| 9 | Düriye Bozok, Cevdet Avcıkurt, Murat Doğdubay, Mehmet Sarıoğlan ve Göksel Kemal Girin, Gastronomi Üzerine Araştırmalar, Detay Yayıncılık, Ankara, 2018. | |
| 10 | Atilla Akbaba ve Neslihan Çetinkaya, Gastronomi ve Yiyecek Tarihi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2018. | |
| 11 | Alan F. Harrison, Gastronomy, New Horizon Books, Sussex, 1982. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Listelenen ders kitapları. Önerilecek makaleler.. Belgesel film ve videolar. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 16 | 32 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 16 | 32 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||