|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | GÜNAY EROL (gunayerol@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
GÜNAY EROL, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencilerin gastronomi ile ilgili konularda araştırma yapma ve sunum becerilerini geliştirmek, sektörel sorunlara çözüm önerileri geliştirmelerine yardımcı olmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | İnternet ve kütüphanede kaynak taraması yapabilir. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-3 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur. PÇ-10 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. |
|
| DÖÇ-2 | yaptığı araştırmayı raporlayabilir. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-8 Alanında uzmanlık gerektiren konularda bir çalışmayı başkalarıyla ve bağımsız olarak etkin bir şekilde yürütür. PÇ-9 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. |
|
| DÖÇ-3 | sunum tekniklerini bilir. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-9 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-10 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. |
|
| DÖÇ-4 | sunum yapabilir. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-9 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-10 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. |
|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Araştırma konusunu bulma ve seçme, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde araştırma konusunu raporlama, sunum yaparken dikkat edilecek hususların öğrenilmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sektörel araştırma | anlatma |
| 2 | Kaynak tarama | anlatma |
| 3 | Makale inceleme | kaynak tarama, soru cevap |
| 4 | Tez inceleme | kaynak tarama, soru cevap |
| 5 | Sektörel raporlar ve sunumları inceleme | kaynak tarama, soru cevap |
| 6 | Araştırma konusu seçme | kaynak tarama, soru cevap |
| 7 | Araştırma konusu ile ilgili kaynak inceleme | kaynak tarama, soru cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Araştırma konusunu raporlama | rapor hazırlama |
| 10 | sunum teknikleri | anlatma |
| 11 | öğrenci sunumları | sunum |
| 12 | öğrenci sunumları | sunum |
| 13 | öğrenci sunumları | sunum |
| 14 | öğrenci sunumları | sunum |
| 15 | öğrenci sunumları | sunum |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Karasar, N. (2018) Araştırmalarda rapor hazırlama, Nobel Yayınevi, Ankara | |
| 2 | Kozak, Metin. (2015), Bilimsel Araştırma: Tasarım, Yazım ve Yayım Teknikleri, Detay Yayıncılık, Ankara. | |
| 3 | Gürüz, D.; Eğinli, A. (2016), Etkili Sunum Teknikleri, Detay Yayıncılık, Ankara. | |
| 4 | Research Methods for Leisure, Recreation and Tourism (Tourism Studies) 2nd Edition by Ercan Sirakaya-Turk (Editor), Muzaffer S. Uysal (Editor), William Hammitt (Editor), Jerry J. Vaske (Editor). (2011). CABI. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Gastronomi ile ilgili kitaplar, makaleler, projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 10 | 1 | %30 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | 8 | %40 | |
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 15 | %30 | |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 0 | ||
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 5 | 15 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 10 | 30 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 7 | 10 | 70 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 7 | 10 | 70 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 185 | ||