|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | GASTRONOMİ VE MUTFAK SANATLARI (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | LÜTFİ BUYRUK (buyruk@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Yerel mutfak kültürünü araştırarak yerel yemeklerin hazırlama ve sunumu konusunda yeterlilikler kazandırmak. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Bilimsel araştırma yapma becerisi kazanır. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında yer alan işletmelerin sorunlarını analiz edebilme ve problem çözme becerilerine sahip olur. PÇ-3 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında Türkiye’de ve dünyada yenilikleri ve gelişmeleri takip eder. Bu gelişmelere ilişkin politika ve planlar oluşturur. PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları faaliyetlerine ilişkin profesyonel tekniklere ve uygulamalara sahip olur. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. |
Seminer-Sunum-Rapor Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-2 | Yerel mutfak bilgisine sahip olur |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. PÇ-9 Edindiği bilgi ve becerileri analiz eder, eleştirel şekilde yorumlar ve değerlendirir. PÇ-10 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| DÖÇ-3 | Öğrenim sürecinde elde edilen bilgileri neden-sonuç ilişkileri ile değerlendirebilmek hangi bilgiye nerede, ne zaman ve niçin ihtiyaç duyulacağını öngörebilir. |
PÇ-1 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında ve ilgili disiplinlerde sahip olduğu bilgi ve beceriyi uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-4 Gastronomi ve Mutfak Sanatları faaliyetlerine ilişkin profesyonel tekniklere ve uygulamalara sahip olur. PÇ-6 Gastronomi ve Mutfak Sanatları alanında bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme yetkinliğine sahip olur. PÇ-10 Yazılı ve sözlü olarak etkili iletişim ve sunum becerileri gösterir. |
Seminer-Sunum-Rapor Dönem Ödevi - Proje |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Yerel mutfak kültürünün akademik çerçevede incelenmesi | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin amacı, içeriği ve yönteminin açıklanması | Anlatma Yöntemi |
| 2 | Yerel mutfaklar ile ilgili kuramlar, olgular kavramlar ve ilkeler hakkında temel bilgiler | Anlatma Yöntemi |
| 3 | Seminer Sunumları | Görüşme, Tartışma |
| 4 | Seminer Sunumları | Görüşme, Tartışma |
| 5 | Seminer Sunumları | Görüşme, Tartışma |
| 6 | Seminer Sunumları | Görüşme, Tartışma |
| 7 | Seminer Sunumları | Görüşme, Tartışma |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Seminer Sunumları | Görüşme, Tartışma |
| 10 | Seminer Sunumları | Görüşme, Tartışma |
| 11 | Seminer Sunumları | Görüşme, Tartışma |
| 12 | Seminer Sunumları | Görüşme, Tartışma |
| 13 | Seminer Sunumları | Görüşme, Tartışma |
| 14 | Seminer Sunumları | Görüşme, Tartışma |
| 15 | Seminer Sunumları | Görüşme, Tartışma |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Türkiye’nin Yöresel Mutfakları, Detay Yayıncılık, Serkan Şengül, Oğuz Türkay | |
| 2 | Sarıışık, M., Özbay, G.(2019), Ulusal Gastronomi ve Türk Mutfağı, Detay Yayıncılık, Ankara. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Bilgisayar, Projeksiyon | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | 8 | 2 | 40 |
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | 16 | 2 | 60 |
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 6 | 24 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 6 | 5 | 30 |
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||