|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇEVRE MÜHENDİSLİĞİ(YÜSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ŞAHLAN ÖZTÜRK (sahlan.ozturk@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere çevre kirliliği ve çevreyi zehirleyen etkenler hakkında bilgi akışı vermek ve çevre toksikolojisi hakkında temel becerileri kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çevredeki toksik maddeleri tanıyabilecektir. |
PÇ-1 PÇ-1 Çevre Mühendisliği alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar
PÇ-2 PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çevre toksikolojisinin önemi, toksitite testleri, kirlilik, toksik etkiler, ksenobiyotikler. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çevre Toksikolojisi Çalışmaları | Anlatma Yöntemi |
2 | Çevre Toksikolojisinin Önemi | Anlatma Yöntemi |
3 | Toksisite Testleri | Anlatma Yöntemi |
4 | Hava ve Su kirliliği | Anlatma Yöntemi |
5 | Toprak kirliliği | Anlatma Yöntemi |
6 | Ağır Metallerle İndüklenmiş Hastalıklar | Anlatma Yöntemi |
7 | Akut ve Kronik Toksik Etkiler | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kirleticilerin Alınması ve Taşınması | Anlatma Yöntemi |
10 | Enzimler Üzerine Etkiler | Anlatma Yöntemi |
11 | Ksenobiyotik Toksisitesine Etki Eden Faktörler | Anlatma Yöntemi |
12 | Ksenobiyotiklerin Biyotransformasyonu ve Metabolize Edilmesi-1 | Anlatma Yöntemi |
13 | Ksenobiyotiklerin Biyotransformasyonu ve Metabolize Edilmesi-2 | Anlatma Yöntemi |
14 | Ksenobiyotiklerin Biyotransformasyonu ve Metabolize Edilmesi-2 | Anlatma Yöntemi |
15 | Ksenobiyotiklerin Biyotransformasyonu ve Metabolize Edilmesi-2 | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Connell, D., Lam, P., Richardson, B. Wu, R. Introduction to Ecotoxicology. Blackwell Science, 1999. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Yok |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 7 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 4 | 2 | 8 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 4 | 3 | 12 |
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 2 | 8 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 166 |