|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | GRAFİK TASARIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT BİLGİN (bbilgin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrenciye tasarlama yetisi kazandırmanın yanında, duygu ve düşünceyi görselleştirme yardımcı olacak beceriler kazandırmak. Bununla birlikte grafik tasarımın uygulama alanlarını tanıtmak ve öğrenciyi üst sınıflarda göreceği mesleki alan derslerine hazırlamaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Yaratıcılığını ve hayal gücünü teknoloji aracılığıyla tasarımlarına aktarabilir. |
PÇ-1 Grafik Tasarımı alanı ile ilgili temel kavramları açıklayabilir PÇ-5 Geometrik formları kullanarak çizimler yapabilir PÇ-20 Alanının gerektirdiği en az Avrupa bilgisayar kullanma lisansı temel düzeyinde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir PÇ-33 Grafik üretim tekniklerini bilir. PÇ-37 Reklam tasarım ve uygulama sürecini bilir. PÇ-42 Amblem/Logo oluştururken eskiz çizerek bilgisayar desteğiyle tasarım yapabilir |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Alanında kullanılan teknolojik donanıma hakim olabilir. |
PÇ-4 Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapabilir. Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenler PÇ-5 Geometrik formları kullanarak çizimler yapabilir PÇ-42 Amblem/Logo oluştururken eskiz çizerek bilgisayar desteğiyle tasarım yapabilir |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Sanatın farklı dallarından faydalanarak alanındaki bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturabilir. |
PÇ-4 Objelerden yola çıkarak grafiksel yorumlar yapabilir. Formları tasarı ilkelerine göre yüzey içinde düzenler PÇ-30 Grafik tasarımda görsel algı ve iletişim hakkında ki kavramları açıklayabilir PÇ-42 Amblem/Logo oluştururken eskiz çizerek bilgisayar desteğiyle tasarım yapabilir |
Performans Ödevi Dönem Ödevi - Proje Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Amblem, logotype kurumsal kimlik çalışmaları, vb. gibi bilgilendiren ve temsil ettiği kurumun kimliğini tanımlayan amblem ve logo uygulamalarını kapsar. grafik ürünlerini kapsar. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Dersin içeriği üzerine bilgilenme ve malzeme bilgisi. | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme, Uygulama |
2 | Grafik tasarım tanımı, amaçları ve derste kullanılan araç gereçler yönünde öğrencilerin bilgilendirilmesi; grafik tasarım eğitimin içerikleri ile ilgili bilgiler verilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme, Uygulama |
3 | Proje 1. Kurumsal bir firma yaratarak amlem logo çalışmalarının ilerletilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme, Uygulama |
4 | Proje 2. Kurumsal bir firma yaratarak amlem logo çalışmalarının ilerletilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme, Uygulama |
5 | Proje 3. Kurumsal bir firma yaratarak amlem logo çalışmalarının ilerletilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme, Uygulama |
6 | Proje 4. Kurumsal bir firma yaratarak amlem logo çalışmalarının ilerletilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme, Uygulama |
7 | Proje 5. Kurumsal bir firma yaratarak amlem logo çalışmalarının ilerletilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme, Uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Proje 6. Kurumsal bir firma yaratarak amlem logo çalışmalarının ilerletilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme, Uygulama |
10 | Proje 7. Kurumsal bir firma yaratarak amlem logo çalışmalarının ilerletilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme, Uygulama |
11 | Proje 8. Kurumsal bir firma yaratarak amlem logo çalışmalarının ilerletilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme, Uygulama |
12 | Proje 9. Kurumsal bir firma yaratarak amlem logo çalışmalarının ilerletilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme, Uygulama |
13 | Proje 10 Kurumsal bir firma yaratarak amlem logo çalışmalarının ilerletilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme, Uygulama |
14 | Proje 11. Kurumsal bir firma yaratarak amlem logo çalışmalarının ilerletilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme, Uygulama |
15 | Proje 12. Kurumsal bir firma yaratarak amlem logo çalışmalarının ilerletilmesi. | Anlatım, Soru-Cevap, Araştırma, Bireysel Öğrenme, Uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Arıkan, G. (2009). İmgeden baskıya grafik tasarım: Corel draw uygulamaları. Eğitim Kitabevi. | |
2 | Uçar, T. F. (2004). Görsel iletişim ve grafik tasarım. İnkılap Kitabevi. | |
3 | Becer, E. (2015). İletişim ve grafik tasarım. Dost Kitabevi Yayınları. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Grafik atölye ve laboratuvarları, çizim masası, internet, bilgisayar ve donanımları, tasarım programları. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 10 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 6 | 12 | 30 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 0 | ||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 6 | 5 | 30 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 5 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |