|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | AHMET ORHAN (ahmet.orhan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Uzaktan Algılama kavramı, Uzaktan Algılamanın ana uygulama teorileri ve yöntemlerini öğretmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uzaktan algılamada kullanılan teknolojileri açıklayabilir. |
PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Uzaktan algılama araç ve yazılımlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Uzaktan algılama araç ve yazılımlarını jeolojik problemlerin çözümünde kullanabilir. |
PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır. PÇ-2 Jeoloji problemlerini uygun analitik yöntemler ve modelleme teknikleriyle saptar, tanımlar, formüle eder ve çözer. PÇ-3 Tanımlanmış bir hedef doğrultusunda bir süreci analiz eder, tasarlar ve bu doğrultuda modern tasarım yöntemlerini uygular. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer. PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Uzaktan algılama yöntemleri ,Uzaktan Algılama ile elde edilen kazanımlar, Uzaktan algılamaya ait temel tanım ve kavramlar,görüntüler ve çözünürlük kavramı, piksel kavramı , Projeksiyon ve koordinat sistemleri, coğrafi konumlandırma, coğrafi düzeltmeler, yeniden örneklem yöntemleri , histogram yaklaşımı , görüntülerden veri toplama. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Uzaktan Algılama teknolojilerini öğrenme. | Konu anlatımı |
2 | Uzaktan Algılamanın Bilgi teknolojilerinde ki yeri ve önemi. | Konu anlatımı |
3 | Uzaktan algılamanın tarihçesi. | Konu anlatımı |
4 | Uzaktan Algılama uygulama adımları. | Konu anlatımı ve uygulama |
5 | Veri formatları ve veri tiplerini tanıma. | Konu anlatımı ve uygulama |
6 | Uygulamaların çalışma prensiplerini kavrama. | Konu anlatımı ve uygulama |
7 | Uzaktan Algılama programını kullanabilme. | Konu anlatımı ve uygulama |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uzaktan Algılama programını kullanabilme. | Konu anlatımı ve uygulama |
10 | Görüntü format ve çözünürlükleri ile bunların arasındaki farkları kavrama. | Konu anlatımı ve uygulama |
11 | Projeksiyon,koordinat sistemleri ile datum ve datum dönüşümlerini anlayıp,uygulama. | Konu anlatımı ve uygulama |
12 | Projeksiyon tanımlama ve yeniden projeksiyonlama. | Konu anlatımı ve uygulama |
13 | Coğrafi konumlama ile düzeltme işlemlerini yapabilme. | Konu anlatımı ve uygulama |
14 | Piksel ve piksel boyutu kavramlarını anlama. | Konu anlatımı ve uygulama |
15 | Görüntü üzerinden veri toplama yöntemlerini kavrama ve uygulama. | Konu anlatımı ve uygulama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Remote Sensing Geology: R.P.Gupta, 1991, Springer, 356 p. | |
2 | Fotojeoloji: Y.Tatar, KTÜ Yay No. 89, 1978, 92 s. + Fotoğraflar | |
3 | Fundamentals of remote sensing tutorial, Canada centre for remote sensing, 9 Kasım 1998 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Streoskop, İmaj Analiz Programları, Bilgisayar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 7 | 49 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |