Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ / JM 802 - JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS)

Kodu: JM 802 Adı: UZMANLIK ALAN DERSİ Teorik+Uygulama: 4+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü JEOLOJİ MÜHENDİSLİĞİ(YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı AHMET ORHAN (ahmet.orhan@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Yüksek lisans tez dönemindeki öğrencilere; danışman öğretim üyesinin çalıştığı bilimsel alandaki bilgi, görgü ve deneyimlerinin aktarılması, öğrencilere bilimsel etik ve çalışma disiplininin, güncel literatürü izleyebilme ve değerlendirebilme yeteneğinin kazandırılması tez çalışmalarının bilimsel temellerinin oluşturulması ve yürütülmesi için uygulanacak olan teorik çalışmalardır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Tez konusu ile ilgili detaylı teorik ve pratik bilgileri açıklayabilir. PÇ-4 Karmaşık mühendislik problemlerini saptar, tanımlar, formüle eder ve çözme becerisini yakalar, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer.
PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır.
PÇ-6 Yerbilimleri ile ilgili mühendislik problemlerinin incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.
PÇ-8 Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin bilimsel iletişim kurma becerisine sahip olur.
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Tez çalışması sırasında ortaya çıkabilecek olası problemleri, danışmanı ile birlikte çözer PÇ-1 Matematik, fen bilimleri ve kendi dalları ile ilgili teknoloji konularda yeterli alt yapıya sahiptir ve bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri jeoloji mühendisliği çözümleri için beraber kullanır.
PÇ-5 Yerbilimleri ve mühendislik uygulamaları için geliştirilen modern cihazları veya ürünleri belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlar ve kullanır.
PÇ-7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi kazanır.
PÇ-8 Türkçe ve İngilizce sözlü ve yazılı etkin bilimsel iletişim kurma becerisine sahip olur.
PÇ-9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÇ-12 Proje yönetimi ile risk yönetimi gibi iş hayatındaki uygulamalar hakkında girişimcilik, yenilikçilik ve sürdürebilir kalkınma bilincine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Tez konusu ile ilgili bilimsel çalışmalar
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
2 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
3 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
4 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
5 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
6 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
7 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
10 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
11 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
12 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
13 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
14 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
15 Bilimsel alanda rehberlik yapma Anlatma Yöntemi Tartışma Yöntemi Kaynak Tarama Deney Yapma Örnek Olay Yöntemi Problem Çözme Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum 10 1 40
5.Rapor 14 1 60
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 4 14 56
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 14 42
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 14 42
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 14 42
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 184