|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BÜRO HİZMETLERİ VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | HURİ NUR ANAHTAR (nuranahtar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ahlaki değerlerin örgüt kültürü ve imajındaki önemi, istenilen ahlaki davranışların ve değerlerin geliştirilmesi programlarının nasıl uygulanabileceği, ahlaki davranışların nasıl denetlenebileceği ve ahlaki değerlerin ihlalinde izlenebilecek yolların neler olabileceğinin öğretilmesi dersin amacını oluşturmaktadır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İş ahlakını tanımlayabilir. |
PÇ-1 Sekreterlik mesleğini her tür işletme ve büroda uygular. PÇ-5 Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini ve tüm çalışanları geliştirir ve kalite ,toplam kalite yönetimi konularında bilinç sahibi olur. PÇ-6 Mesleki etik ve sorumluluk bilincine sahip olur. PÇ-14 Gereksinimleri karşılayacak biçimde bir süreci yönetme becerisi PÇ-16 Mesleki özgüven becerisi PÇ-17 Girişimcilik Becerisi |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ahlak kavramının tanımlanması, ahlaki değerlerin kaynakları, ahlaki davranışların toplumun varlığını sürdürebilmesi açısından önemi, iş yapmada ahlakın önemi, ahlak ve örgüt kültürü arasındaki ilişkiler, ahlaki bir örgüt kültürü geliştirilmesinin önemi, ahlaki davranışları geliştirmenin yolları ve ahlaki ihlaller karşısında izlenmesi gereken tutumlar dersin kapsamını oluşturmaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İş Ahlakı ve İlişkili Kavramların Tanımlanması | Anlatım-Tartışma |
2 | İşletmecilikte Sosyal Sorumluluk | Anlatım-Tartışma |
3 | Etik Kuramlarının ve Yaklaşımlarının Tanıtılması | Anlatım-Tartışma |
4 | Etik Kuramlarının ve Yaklaşımlarının Tanıtılması | Anlatım-Tartışma |
5 | İşletmecilik ve Yönetimde Etiksel Konular | Anlatım-Tartışma |
6 | Etiksel Karar Vermede Normatif ve Psikolojik Yaklaşımlar | Anlatım-Tartışma |
7 | Etiksel Karar Verme Süreci | Anlatım-Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Geleneksel Etik Kuramlarının Modern İşletmecilik Kararlarına Uygulanması | Anlatım-Tartışma |
10 | Yöneticilerin Etiksel İkilemleri | Anlatım-Tartışma |
11 | Etiksel Davranış Yönetimi | Anlatım-Tartışma |
12 | Örgütsel Bir Kültür Olarak Etik; Etiksel Örgüt Kültürü Yaratılması | Anlatım-Tartışma |
13 | Halkla ilişkiler ve tanıtım Etiksel Davranış Yönetimi | Anlatım-Tartışma |
14 | Halkla ilişkiler ve tanıtım Etiğinde Seçilmiş Konular ve Örnek Olaylar | Anlatım-Tartışma |
15 | Uygulama | Anlatım-Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tierney, E. P. (1997). İş Ahlakı,(Çev. Günhan Günay). İstanbul: Rota Yayınları. | |
2 | Başpınar, N. Ö., & Çakıroğlu, D. (2012). Meslek etiği. Nobel Akademik Yayıncılık. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
kitap, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 4 | 4 | 16 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |