Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU / TDS 252 - TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK

Kodu: TDS 252 Adı: GÖNÜLLÜLÜK ÇALIŞMALARI Teorik+Uygulama: 1+2 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 2 / Bahar
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı NURDAN DEMİR (nurdandemir@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Engelli bireyin yaşam kalitesini artırmak, toplumun engelliliğe dair anlayışını geliştirmek, olumsuz algılara karşı koymak ve bireylerin karşılaştıkları engellerin ortadan kaldırılmasında farkındalık sağlama ve sorumluluk alma bilincini oluşturmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Engellilikle ilgili kavramları tanımlayabilmelidir. PÇ-16 Alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Engelliliğe ilişkin bilgiler, inançlar ve tutumlar hakkında gözlem yapabilmelidir. PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Engelli bireyin sosyal yaşamda gereksinimlerini belirleyebilmelidir PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır.
Seminer-Sunum-Rapor
Performans Ödevi
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders engellilikle ilgili kavramların, engellilik türlerinin ve bu türlere göre engeli olan bireylerle iletişimin, engellilikle ilgili ayrımcılığın nedenleri ve çözüm önerilerinin anlatıldığı konuları kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ders Programının açıklanması Engellik Tanımları Anlatım
2 Dünyada ve Ülkemizde Engellilik Durumları Anlatım
3 Engelli Bireylerin Yaşamlarını Etkileyen Faktörler Soru-cevap
4 Ülkemizde Engellilerin Toplumsal Sorunları Örnek olay
5 Görme Engelliler Anlatım
6 İşitme Engelliler Anlatım
7 Dil ve Konuşma Güçlüğü Olanlar Anlatım
8 Ara Sınav
9 Bedensel ve Süreğen Hastalıklar Anlatım
10 Zihinsel Engelliler Anlatım
11 Engellilik ve Ayrımcılık Tartışma
12 Engellilik ve Ayrımcılık Tartışma
13 Engellilk ve Erişilebilirlik Tartışma
14 Engeller ve Eşitsizlikler İçin Çözümler Soru-cevap
15 Dersin genel tekrarı ve değerlendirme- Engelli Hakları Anlatım
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 BİLİR Şule, Atilla ÇAVKAYTAR, İbrahim H.DİKEN, Özürlü Çocuklar ve Eğitimleri, Ayyıldız Matbaası, Ankara, 1986.
2 ERİPEK Süleyman, Özel Eğitim, Anadolu Üniversitesi, Açık Öğretim Fakültesi Yayını, No:756, Eskişehir, 2002
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap, Projeksiyon, Bilgisayar

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 0
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 0
       c) Performans Ödevi 3 10 30
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 6 12
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 2 4 8
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 5 10
Final Sınavı 1 1 1
0
0
Toplam İş Yükü 90