Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BES-501 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: BES-501 Adı: BEDEN EĞİTİMİ VE SPORUN TEMELLERİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 5 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Bilimsel Hazırlık
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı MUZAFFER TOPRAK KESKİN (toprakkeskin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Beden eğitimi ve sporun gelişimi, kavramları, yayınları, meslek alanları, eğitim ve performans ile ilişkilerinin verilmesi.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Olimpik değerler konusunda farkındalık gösterebilir PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur.
PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-2 Rekreasyon ve yaşam boyu spor kavramlarının toplumda spor kültürünün oluşturulmasındaki öneminin farkındalığını kazanır. PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur.
PÇ-4 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
PÇ-7 Beden eğitimi ve spor alanındaki tüm iç ve dış paydaşlarla kolay iletişim kurabilir, bilgi ve düşüncelerini Türkçe ve en az bir yabancı dilde akıcı ve anlaşılır şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Devlet, gönüllü kuruluşlar ve özel işletmelerdeki spor yapılanmalarının özelliklerini kavrar. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur.
PÇ-8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
PÇ-12 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Beden Eğitimi ve Spor Psikolojisi ile ilgili farklılıkları açıklayabilir. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur.
PÇ-10 İrdeleme ve bağımsız karar verebilme yeteneğine ve araştırma becerisine sahip olur.
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Beden eğitimi ve sporun kavramlarını, yayınlarını ve meslek alanlarını tanıtmak, insan ve beden eğitimi-spor arasındaki ilişkileri, fiziksel, fizyolojik ve psiko-sosyal çalışma alanlarının beden eğitimi bilimi ile ilişkileri, beden eğitiminin Dünya'da ve Türkiye'deki gelişimi ve öncü kişileri, değişik ülkelerde beden eğitimi biliminin durumu, performans ile beden eğitimi bilimi arasındaki ilişkisi incelenecektir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Beden eğitimi ve sporda temel kavramlar Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
2 Eğitim ve öğretimde beden eğitimi ve sporun yeri Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
3 Beden eğitimi ve sporun amaçları Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
4 Felsefesi ve diğer bilimlerle ilişkisi Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
5 Beden eğitimi ve sporda meslek alanlarının geleceği Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
6 Farklı beden eğitimi ve spor yaklaşımlarının temel ilkeleri Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
7 Sporda gelişme ve başarının temelleri Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
8 Ara Sınav
9 Olimpiyatlar ve olimpiyatlarda meydana gelen siyasi olaylar Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
10 Spor bilimleri ve performans Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
11 Rekreasyon Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
12 Sporda rekorları hazırlayan faktörler Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
13 Hareket eğitiminin amacı ve işlevleri Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
14 Hareket eğitiminin amacı ve işlevleri Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
15 Amatör sporlar Sözel sunum, tartışma, beyin fırtınası, yansıtıcı düşünme etkinlikleri
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Mirzeoğlu, N. 2018;Spor Bilimlerine Giriş, Bağırgan Yayın Evi, Ankara.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders kitabı

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 10 40
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 6 8 48
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 8 24
Ara Sınav 2 5 10
Final Sınavı İçin Hazırlık 2 4 8
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 174