Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BES – 505 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: BES – 505 Adı: MOTOR GELİŞİM Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 5 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Bilimsel Hazırlık
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SELÇUK AKPINAR (sakpinar@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, bireyin psikomotor gelişim seviyelerine göre etkinlik hazırlayabilme becerisini kazandırmaktır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 psikomotor ile ilgili temel kavramları açıklayabilir PÇ-
Yazılı Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Gelişim modellerini açıklayabilir PÇ-
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
DÖÇ-3 Gelişimi etkileyen faktörleri açıklayabilir PÇ-
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-4 Gelişimin dönemlerinde antrenmanlara ne zaman başlanacağını bilir PÇ-
Yazılı Sınav
Sözlü Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
psiko-motor gelişime uygun olan aktiviteleri seçme ve materyalleri hazırlamayı içerir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 temel kavramlar, psiko-motor gelişimin tanımı ve önemi Anlatma Yöntemi
2 psiko motor yetenekler; bölüm 1: dikkat-kuvvet Anlatma Yöntemi
3 psiko motor yetenekler; bölüm 2: denge, tepki hızı Anlatma Yöntemi
4 psiko motor yetenekler; bölüm 3: eşgüdüm, esneklik Anlatma Yöntemi
5 Psikomotor Gelişim Dönemleri Anlatma Yöntemi
6 Psiko-motor Gelişiminde Bireysel Farklılıklar ve Önemi. Anlatma Yöntemi
7 Psiko-motor Gelişimin Diğer Gelişim Alanlarıyla İlişkisi Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Psikomotor Gelişimi Desteklemeye Yönelik Etkinlikler. Anlatma Yöntemi
10 spor eğitiminde psikomotor gelişimin önemi Anlatma Yöntemi
11 psikomotor gelişim düzeylerine göre spor eğitimi planlaması Anlatma Yöntemi
12 psikomotor gelişim düzeylerine göre spor eğitimi planlaması Anlatma Yöntemi
13 psikomotor gelişim düzeylerine göre spor eğitimi planlaması Anlatma Yöntemi
14 çeşitli engel türlerinde psikomotor gelişimi hedefleyen örnek çalışmalar Anlatma Yöntemi
15 çeşitli engel türlerinde psikomotor gelişimi hedefleyen örnek çalışmalar Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Özer, K. & Özer, D. (2012). Çocuklarda Motor Gelişim
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 12 2 20
Final Sınavı 14 2 40

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 3 12 36
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 3 8 24
       c) Performans Ödevi 1 3 3
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 3 5 15
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 2 4 8
Sözlü Sınav 2 2 4
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 3 6 18
Ara Sınav 3 5 15
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 4 20
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 187