|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 5 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Bilimsel Hazırlık | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SELÇUK AKPINAR (sakpinar@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, bireyin psikomotor gelişim seviyelerine göre etkinlik hazırlayabilme becerisini kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | psikomotor ile ilgili temel kavramları açıklayabilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-2 | Gelişim modellerini açıklayabilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
DÖÇ-3 | Gelişimi etkileyen faktörleri açıklayabilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Dönem Ödevi - Proje |
DÖÇ-4 | Gelişimin dönemlerinde antrenmanlara ne zaman başlanacağını bilir |
PÇ- |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
psiko-motor gelişime uygun olan aktiviteleri seçme ve materyalleri hazırlamayı içerir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | temel kavramlar, psiko-motor gelişimin tanımı ve önemi | Anlatma Yöntemi |
2 | psiko motor yetenekler; bölüm 1: dikkat-kuvvet | Anlatma Yöntemi |
3 | psiko motor yetenekler; bölüm 2: denge, tepki hızı | Anlatma Yöntemi |
4 | psiko motor yetenekler; bölüm 3: eşgüdüm, esneklik | Anlatma Yöntemi |
5 | Psikomotor Gelişim Dönemleri | Anlatma Yöntemi |
6 | Psiko-motor Gelişiminde Bireysel Farklılıklar ve Önemi. | Anlatma Yöntemi |
7 | Psiko-motor Gelişimin Diğer Gelişim Alanlarıyla İlişkisi | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Psikomotor Gelişimi Desteklemeye Yönelik Etkinlikler. | Anlatma Yöntemi |
10 | spor eğitiminde psikomotor gelişimin önemi | Anlatma Yöntemi |
11 | psikomotor gelişim düzeylerine göre spor eğitimi planlaması | Anlatma Yöntemi |
12 | psikomotor gelişim düzeylerine göre spor eğitimi planlaması | Anlatma Yöntemi |
13 | psikomotor gelişim düzeylerine göre spor eğitimi planlaması | Anlatma Yöntemi |
14 | çeşitli engel türlerinde psikomotor gelişimi hedefleyen örnek çalışmalar | Anlatma Yöntemi |
15 | çeşitli engel türlerinde psikomotor gelişimi hedefleyen örnek çalışmalar | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özer, K. & Özer, D. (2012). Çocuklarda Motor Gelişim | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | 12 | 2 | 20 |
Final Sınavı | 14 | 2 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 12 | 36 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
c) Performans Ödevi | 1 | 3 | 3 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 5 | 15 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
Sözlü Sınav | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 6 | 18 |
Ara Sınav | 3 | 5 | 15 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 187 |