|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 5 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Bilimsel Hazırlık | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramları öğretmek ve değişik durumlara göre öğretimde farklı yöntem kullanma becerisini kazandırmaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Beden eğitimi ve spor alanındaki spora özgü öğretim modellerini tanır ve uygular |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-7 Beden eğitimi ve spor alanındaki tüm iç ve dış paydaşlarla kolay iletişim kurabilir, bilgi ve düşüncelerini Türkçe ve en az bir yabancı dilde akıcı ve anlaşılır şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Beden eğitimi ve spor alanındaki alana özgü yöntemleri tanır ve uygular |
PÇ-10 İrdeleme ve bağımsız karar verebilme yeteneğine ve araştırma becerisine sahip olur. PÇ-12 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Beden eğitimi ve spor alanındaki yıllık, ünite ve günlük ders planı hazırlar, uygular ve değerlendirir. |
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur. PÇ-6 Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur. PÇ-9 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Konu alanındaki spora özgü öğretim modelleri (doğrudan öğretim, taktik oyun yaklaşımı, akran öğretimi, spor eğitimi ve bireysel ve sosyal sorumluluk modeli) öğretim yöntemleri (komut, alıştırma, eşli çalışma, kendini kontrol, katılım, yönlendirilmiş buluş, problem çözme, öğrencinin tasarımı, kendi kendine öğrenme), konu alanında öğretim planlama, uygulama ve değerlendirilmesidir. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Eğitimle ilgili temel kavramlar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma |
2 | Eğitimde kullanılan öğretim stillerinin genel özellikleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma |
3 | Beden Eğitimine özgü öğretim stilleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma |
4 | Bireyselleştirilmiş Öğretim Modeli | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma |
5 | İşbirlikli Öğrenme Modeli | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma |
6 | Araştırmaya Dayalı Öğretme Modeli | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma |
7 | Spor eğitim modeli | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Bireysel ve Sosyal Sorumluluk modeli | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma |
10 | Basamaklı öğretim modeli | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma |
11 | Tam öğrenme modeli | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma |
12 | İşbirliğine dayalı öğrenme modeli | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma |
13 | Programlı öğretim modeli | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma |
14 | Bireysel Çalışma yöntemi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma |
15 | Genel Tekrar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Teorik derslere uygun tüm malzemeler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 5 | 10 | 50 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 6 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 8 | 32 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 188 |