Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BES-509 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: BES-509 Adı: BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR ÖĞRETİMİ Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 5 / Güz
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Bilimsel Hazırlık
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı BÜLENT OKAN MİÇOOĞULLARI (omicoogullari@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramları öğretmek ve değişik durumlara göre öğretimde farklı yöntem kullanma becerisini kazandırmaktır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanındaki spora özgü öğretim modellerini tanır ve uygular PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-7 Beden eğitimi ve spor alanındaki tüm iç ve dış paydaşlarla kolay iletişim kurabilir, bilgi ve düşüncelerini Türkçe ve en az bir yabancı dilde akıcı ve anlaşılır şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Beden eğitimi ve spor alanındaki alana özgü yöntemleri tanır ve uygular PÇ-10 İrdeleme ve bağımsız karar verebilme yeteneğine ve araştırma becerisine sahip olur.
PÇ-12 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Beden eğitimi ve spor alanındaki yıllık, ünite ve günlük ders planı hazırlar, uygular ve değerlendirir. PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur.
PÇ-6 Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur.
PÇ-9 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Konu alanındaki spora özgü öğretim modelleri (doğrudan öğretim, taktik oyun yaklaşımı, akran öğretimi, spor eğitimi ve bireysel ve sosyal sorumluluk modeli) öğretim yöntemleri (komut, alıştırma, eşli çalışma, kendini kontrol, katılım, yönlendirilmiş buluş, problem çözme, öğrencinin tasarımı, kendi kendine öğrenme), konu alanında öğretim planlama, uygulama ve değerlendirilmesidir.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Eğitimle ilgili temel kavramlar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma
2 Eğitimde kullanılan öğretim stillerinin genel özellikleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma
3 Beden Eğitimine özgü öğretim stilleri Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma
4 Bireyselleştirilmiş Öğretim Modeli Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma
5 İşbirlikli Öğrenme Modeli Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma
6 Araştırmaya Dayalı Öğretme Modeli Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma
7 Spor eğitim modeli Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma
8 Ara Sınav
9 Bireysel ve Sosyal Sorumluluk modeli Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma
10 Basamaklı öğretim modeli Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma
11 Tam öğrenme modeli Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma
12 İşbirliğine dayalı öğrenme modeli Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma
13 Programlı öğretim modeli Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma
14 Bireysel Çalışma yöntemi Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma
15 Genel Tekrar Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Kaynak Tarama, Kavram Haritası Yapma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Teorik derslere uygun tüm malzemeler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 5 10 50
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 6 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 8 32
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 6 30
Final Sınavı 1 2 2
0
0
Toplam İş Yükü 188