|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 5 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Bilimsel Hazırlık | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersinin amacı, yönetimin amacını, özelliklerini açıklamak ve yönetime ilişkin kuramları incelemek ve yönetim işlevlerinin birbirleriyle olan ilişkilerini belirlemek ve organizasyonda davranışların nasıl yönetilmesi gerektiğini tartışmak ve organizasyonlarda yönetim ve organizasyona ilişkin gelişme ve sorunları analiz etmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre unsurlarını açıklayabilmek |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-7 Beden eğitimi ve spor alanındaki tüm iç ve dış paydaşlarla kolay iletişim kurabilir, bilgi ve düşüncelerini Türkçe ve en az bir yabancı dilde akıcı ve anlaşılır şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder. PÇ-9 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. PÇ-11 Bilgi ve becerilerini aktarmada bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | Spor ile ilişkili ekonomik unsurları anlamak |
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur. PÇ-4 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma. PÇ-5 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur. PÇ-9 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | Çağdaş spor yönetimiyle ilgili konular hakkında bilgi sahibi olma. |
PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. PÇ-8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. PÇ-9 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. PÇ-11 Bilgi ve becerilerini aktarmada bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. PÇ-12 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Yönetimin tanımı ve fonksiyonları. Planlama, Organizasyon, Koordinasyon, yöneltme ve Denetim fonksiyonları Yönetim biliminin ilke, teknik ve yöntemleri ışığında sporun organizasyonu ve yönetimi. Türk Spor Yönetimi. Gençlik Spor Spor Genel Müdürlüğü. Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi. Türk Spor Politikası ve Mevzuatı. İlköğretim, Liseler ve Üniversitelerde Beden Eğitimi ve Sporun Yönetimi İşleyişi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Spor Yönetimi felsefesi, ayırt edici özellikleri, spor organizasyon tipleri | Anlatma Yöntemi |
2 | Spor Yönetimi felsefesi, ayırt edici özellikleri, spor organizasyon tipleri | Anlatma Yöntemi |
3 | Organizasyon faaliyetlerinin aşamaları, organizasyon ilkeleri | Anlatma Yöntemi |
4 | Organizasyon faaliyetlerinin aşamaları, organizasyon ilkeleri | Anlatma Yöntemi |
5 | Dünyada ve Türkiye'de Spor Organizasyonları, uluslararası ve ulusal organizasyonlar | Anlatma Yöntemi |
6 | Dünyada ve Türkiye'de Spor Organizasyonları, uluslararası ve ulusal organizasyonlar | Anlatma Yöntemi |
7 | Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarının özellikleri | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Organizasyon uygulamalarında yönetimsel boyutlar, | Anlatma Yöntemi |
10 | Organizasyon yönetimi modelleri | Anlatma Yöntemi |
11 | Spor organizasyonlarının yönetiminde dikkat edilecek hususlar | Anlatma Yöntemi |
12 | Spor organizasyonlarının yönetiminde dikkat edilecek hususlar | Anlatma Yöntemi |
13 | Beden eğitiminde spor yönetimi ve organizasyon örnekleri | Anlatma Yöntemi |
14 | Beden eğitiminde spor yönetimi ve organizasyon örnekleri | Anlatma Yöntemi |
15 | Beden eğitiminde spor yönetimi ve organizasyon örnekleri | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sportmanagement (Principles and Applications), Elsevier Butterworth-Heinemann. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Kitap |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 3 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 3 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 8 | 32 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 4 | 8 | 32 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Ara Sınav | 3 | 1 | 3 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 3 | 1 | 3 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 172 |