Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BES-506 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: BES-506 Adı: BEDEN EĞİTİMİ VE SPORDA ORGANİZASYON Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 5 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Bilimsel Hazırlık
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı ÖZDEN TAŞĞIN (otaskin@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersinin amacı, yönetimin amacını, özelliklerini açıklamak ve yönetime ilişkin kuramları incelemek ve yönetim işlevlerinin birbirleriyle olan ilişkilerini belirlemek ve organizasyonda davranışların nasıl yönetilmesi gerektiğini tartışmak ve organizasyonlarda yönetim ve organizasyona ilişkin gelişme ve sorunları analiz etmektir.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre unsurlarını açıklayabilmek PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-7 Beden eğitimi ve spor alanındaki tüm iç ve dış paydaşlarla kolay iletişim kurabilir, bilgi ve düşüncelerini Türkçe ve en az bir yabancı dilde akıcı ve anlaşılır şekilde yazılı ve sözlü olarak ifade eder.
PÇ-9 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
PÇ-11 Bilgi ve becerilerini aktarmada bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-2 Spor ile ilişkili ekonomik unsurları anlamak PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur.
PÇ-4 Alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey beceriler kazanmış olma.
PÇ-5 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur.
PÇ-9 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
DÖÇ-3 Çağdaş spor yönetimiyle ilgili konular hakkında bilgi sahibi olma. PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir.
PÇ-8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
PÇ-9 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
PÇ-11 Bilgi ve becerilerini aktarmada bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÇ-12 Alanı ile ilgili karşılaşılan sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurabilme.
Yazılı Sınav
Seminer-Sunum-Rapor
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Yönetimin tanımı ve fonksiyonları. Planlama, Organizasyon, Koordinasyon, yöneltme ve Denetim fonksiyonları Yönetim biliminin ilke, teknik ve yöntemleri ışığında sporun organizasyonu ve yönetimi. Türk Spor Yönetimi. Gençlik Spor Spor Genel Müdürlüğü. Türkiye Milli Olimpiyat Komitesi. Türk Spor Politikası ve Mevzuatı. İlköğretim, Liseler ve Üniversitelerde Beden Eğitimi ve Sporun Yönetimi İşleyişi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Spor Yönetimi felsefesi, ayırt edici özellikleri, spor organizasyon tipleri Anlatma Yöntemi
2 Spor Yönetimi felsefesi, ayırt edici özellikleri, spor organizasyon tipleri Anlatma Yöntemi
3 Organizasyon faaliyetlerinin aşamaları, organizasyon ilkeleri Anlatma Yöntemi
4 Organizasyon faaliyetlerinin aşamaları, organizasyon ilkeleri Anlatma Yöntemi
5 Dünyada ve Türkiye'de Spor Organizasyonları, uluslararası ve ulusal organizasyonlar Anlatma Yöntemi
6 Dünyada ve Türkiye'de Spor Organizasyonları, uluslararası ve ulusal organizasyonlar Anlatma Yöntemi
7 Ulusal ve uluslararası spor organizasyonlarının özellikleri Anlatma Yöntemi
8 Ara Sınav
9 Organizasyon uygulamalarında yönetimsel boyutlar, Anlatma Yöntemi
10 Organizasyon yönetimi modelleri Anlatma Yöntemi
11 Spor organizasyonlarının yönetiminde dikkat edilecek hususlar Anlatma Yöntemi
12 Spor organizasyonlarının yönetiminde dikkat edilecek hususlar Anlatma Yöntemi
13 Beden eğitiminde spor yönetimi ve organizasyon örnekleri Anlatma Yöntemi
14 Beden eğitiminde spor yönetimi ve organizasyon örnekleri Anlatma Yöntemi
15 Beden eğitiminde spor yönetimi ve organizasyon örnekleri Anlatma Yöntemi
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Sportmanagement (Principles and Applications), Elsevier Butterworth-Heinemann.
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Kitap

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 3 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 3 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 8 32
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 4 8 32
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 5 6 30
Ara Sınav 3 1 3
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 6 30
Final Sınavı 3 1 3
0
0
Toplam İş Yükü 172