Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ / BES-510 - BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS)

Kodu: BES-510 Adı: RİTM EĞİTİMİ VE DANS Teorik+Uygulama: 3+0 AKTS: 6
Sınıf/Yarıyıl 5 / Bahar
Ders Düzeyi Yükseklisans
Ders Türü Bilimsel Hazırlık
Bölümü BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS)
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı SEVİM KÜL AVAN (sevim.kul@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu dersin amacı, ritim ve dansla ilgili temel kavramları ve teknikleri öğretmek,dans aracılığı ile hareket becerileri, bilişsel becerileri, koreografik ve yaratıcı usulleri, sosyal ve estetik becerileri, artistik sunumu farklı dans formlarını tanıtmaktır

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dansın tanımı ve tarihçesini öğrenebilme PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-6 Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur.
PÇ-11 Bilgi ve becerilerini aktarmada bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-2 Ritim ve hareket eğitimi alabilme PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-5 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur.
PÇ-6 Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-3 Bireysel dans çalışması yapabilme. PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir.
PÇ-5 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur.
PÇ-6 Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-4 Eşli çalışmaları kavrayabilme PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur.
PÇ-6 Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur.
PÇ-9 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
Uygulama Sınavı
DÖÇ-5 dans koreografisi hazırlayabilme PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme.
PÇ-9 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme.
PÇ-11 Bilgi ve becerilerini aktarmada bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
Uygulama Sınavı
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Ritm ve dansla ilgili temel kavramlar, müzik ve hareket ritmi, duruş çalışmaları, yürüyüşler, sıçrama, sekme ve galoplar, ritm, melodi ve müzik seçimi, vals, salsa, cha cha,polka danslarına ilişkin adımlamalar ve dans kompozisyonları
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Ritim ve dans tanımlarının yapılması, dansın tarihi gelişimi ve sınıflandırılması. Anlatma, Ritim Tutma Tempo Tutma
2 Nota ve ölçü bilgilerinin verilmesi.tam nota, yarım nota ve çeyrek notanın analizi,temponun tanımlanması, tempo ile yürüyüşler ve çeşitli adım formlarının çalışılması. Anlatma,Ritim Tutma Tempo Tutma
3 Yön değiştirerek yürüyüşler, müziğe göre hareket çalışmaları, çeşitli adım formlarının kullanılması, temel dans pozisyonlarından kol pozisyonlarının çalışılması Anlatma, Ritim Tutma Tempo Tutma Planlı Grup çalışması
4 Müziğe uygun adımlamalarla kol pozisyonlarının çalışılması. kol dalgalanmaları ve fırçalama hareketlerinin çalışılması.dansa uygun müzik seçimi hakkında bilgi verilmesi. Anlatma, Ritim Tutma Tempo Tutma Planlı Grup çalışması
5 Galop, hoplama ,tay hareketlerinin yer kat ederek çalışılması.Hamleler,esnetmeler ve bu hareketlerin çeşitli adım formlarında uygulanması Anlatma, Ritim Tutma Tempo Tutma Planlı Grup çalışması
6 Sıçrama ve atlamalar, dönüşlerin öğretilmesi. ara adımlamalarla sıçrama ve dönüşlerin birleştirilmesi Anlatma, Ritim Tutma Tempo Tutma Grup çalışması
7 Öğrenilen temel hareketlerin bağlantı hareketleri kullanılarak çalışılması.Çeşitli başlangıç pozları. Anlatma, Ritim Tutma Tempo Tutma Grup çalışması
8 Ara Sınav
9 Step ile ısınma, barda ayak, kol pozisyonlarının çalışılması, çeşitli başlangıç ve bitiriş pozları.Yer hareketleri ve diziliş şekillerinin gösterilmesi Anlatma, Ritim Tutma Tempo Tutma Grup çalışması
10 Viyana valsi, doğru pozisyonlar ve postür, seri/sıralı hareketler Anlatma, Ritim Tutma Tempo Tutma Grup çalışması
11 Salsa dansı pozisyonlar ve postür, seri/sıralı hareketler Anlatma, Ritim Tutma Tempo Tutma Grup çalışması
12 Jive dansı pozisyonlar ve postür, seri/sıralı hareketler Anlatma, Ritim Tutma Tempo Tutma Grup çalışması
13 Cha cha cha dansı, doğru pozisyonlar ve postür, seri/sıralı hareketler (başlangıç düzeyi figürleri) Anlatma, Ritim Tutma Tempo Tutma Grup çalışması
14 Polka dansı, doğru pozisyonlar ve postür, seri/sıralı hareketler (başlangıç düzeyi figürleri) Anlatma, Ritim Tutma Tempo Tutma Grup çalışması
15 Örnek müziklerle grup olarak kompozisyon çalışılması Anlatma, Ritim Tutma Tempo Tutma Grup çalışması
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Özkan,N. (2006).Ritim Eğitimi ve Dans
2 Altay F., Bulca Y. (2006). Ritim Eğitimi ve Dans. Ankara
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ritim enstrümanları, müzik seti, spor giysiler

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 2 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 14 2 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 3 14 42
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 4 10 40
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 5 6 30
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 4 6 24
Ara Sınav 0
Final Sınavı İçin Hazırlık 5 6 30
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 166