|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 5 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Bilimsel Hazırlık | ||||
Bölümü | BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | SEVİM KÜL AVAN (sevim.kul@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, ritim ve dansla ilgili temel kavramları ve teknikleri öğretmek,dans aracılığı ile hareket becerileri, bilişsel becerileri, koreografik ve yaratıcı usulleri, sosyal ve estetik becerileri, artistik sunumu farklı dans formlarını tanıtmaktır |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Dansın tanımı ve tarihçesini öğrenebilme |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-6 Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur. PÇ-11 Bilgi ve becerilerini aktarmada bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-2 | Ritim ve hareket eğitimi alabilme |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-5 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur. PÇ-6 Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-3 | Bireysel dans çalışması yapabilme. |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-3 Beden Eğitimi ve Spor alanı ile ilgili araştırma yapma becerisi gösterir. PÇ-5 Beden Eğitimi ve Spor ile ilgili çalışmalara etkin şekilde katılır, insiyatif kullanabilir ve liderlik yapma becerisinde olur. PÇ-6 Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-4 | Eşli çalışmaları kavrayabilme |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-2 Beden eğitimi ve spor yönetimi konusundaki sorunları belirler, analiz eder ve çözme becerisine sahip olur. PÇ-6 Yaşam boyu öğrenim ilkesini benimseyen, bu nedenle yeni gelişmeleri sürekli izleyen ve kendini geliştiren bir yapıda olur. PÇ-9 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. |
Uygulama Sınavı |
DÖÇ-5 | dans koreografisi hazırlayabilme |
PÇ-1 Beden eğitimi ve spor alanında kuramsal ve uygulamalı temel bilgilere sahip olur.
PÇ-8 Yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi üst düzey zihinsel süreçleri kullanarak alanı ile ilgili yeni düşünce ve yöntemler geliştirebilme. PÇ-9 Alanına yenilik getiren, yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilme ya da bilinen bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulamayı farklı bir alana uygulayabilme, özgün bir konuyu araştırabilme, kavrayabilme, tasarlayabilme, uyarlayabilme ve uygulayabilme. PÇ-11 Bilgi ve becerilerini aktarmada bilişim ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
Uygulama Sınavı |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Ritm ve dansla ilgili temel kavramlar, müzik ve hareket ritmi, duruş çalışmaları, yürüyüşler, sıçrama, sekme ve galoplar, ritm, melodi ve müzik seçimi, vals, salsa, cha cha,polka danslarına ilişkin adımlamalar ve dans kompozisyonları | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ritim ve dans tanımlarının yapılması, dansın tarihi gelişimi ve sınıflandırılması. | Anlatma, Ritim Tutma Tempo Tutma |
2 | Nota ve ölçü bilgilerinin verilmesi.tam nota, yarım nota ve çeyrek notanın analizi,temponun tanımlanması, tempo ile yürüyüşler ve çeşitli adım formlarının çalışılması. | Anlatma,Ritim Tutma Tempo Tutma |
3 | Yön değiştirerek yürüyüşler, müziğe göre hareket çalışmaları, çeşitli adım formlarının kullanılması, temel dans pozisyonlarından kol pozisyonlarının çalışılması | Anlatma, Ritim Tutma Tempo Tutma Planlı Grup çalışması |
4 | Müziğe uygun adımlamalarla kol pozisyonlarının çalışılması. kol dalgalanmaları ve fırçalama hareketlerinin çalışılması.dansa uygun müzik seçimi hakkında bilgi verilmesi. | Anlatma, Ritim Tutma Tempo Tutma Planlı Grup çalışması |
5 | Galop, hoplama ,tay hareketlerinin yer kat ederek çalışılması.Hamleler,esnetmeler ve bu hareketlerin çeşitli adım formlarında uygulanması | Anlatma, Ritim Tutma Tempo Tutma Planlı Grup çalışması |
6 | Sıçrama ve atlamalar, dönüşlerin öğretilmesi. ara adımlamalarla sıçrama ve dönüşlerin birleştirilmesi | Anlatma, Ritim Tutma Tempo Tutma Grup çalışması |
7 | Öğrenilen temel hareketlerin bağlantı hareketleri kullanılarak çalışılması.Çeşitli başlangıç pozları. | Anlatma, Ritim Tutma Tempo Tutma Grup çalışması |
8 | Ara Sınav | |
9 | Step ile ısınma, barda ayak, kol pozisyonlarının çalışılması, çeşitli başlangıç ve bitiriş pozları.Yer hareketleri ve diziliş şekillerinin gösterilmesi | Anlatma, Ritim Tutma Tempo Tutma Grup çalışması |
10 | Viyana valsi, doğru pozisyonlar ve postür, seri/sıralı hareketler | Anlatma, Ritim Tutma Tempo Tutma Grup çalışması |
11 | Salsa dansı pozisyonlar ve postür, seri/sıralı hareketler | Anlatma, Ritim Tutma Tempo Tutma Grup çalışması |
12 | Jive dansı pozisyonlar ve postür, seri/sıralı hareketler | Anlatma, Ritim Tutma Tempo Tutma Grup çalışması |
13 | Cha cha cha dansı, doğru pozisyonlar ve postür, seri/sıralı hareketler (başlangıç düzeyi figürleri) | Anlatma, Ritim Tutma Tempo Tutma Grup çalışması |
14 | Polka dansı, doğru pozisyonlar ve postür, seri/sıralı hareketler (başlangıç düzeyi figürleri) | Anlatma, Ritim Tutma Tempo Tutma Grup çalışması |
15 | Örnek müziklerle grup olarak kompozisyon çalışılması | Anlatma, Ritim Tutma Tempo Tutma Grup çalışması |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özkan,N. (2006).Ritim Eğitimi ve Dans | |
2 | Altay F., Bulca Y. (2006). Ritim Eğitimi ve Dans. Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ritim enstrümanları, müzik seti, spor giysiler |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 4 | 10 | 40 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 6 | 30 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 4 | 6 | 24 |
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
Final Sınavı | 0 | ||
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 166 |