|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ÇOCUK GELİŞİMİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATMA ÇAKIR AKSUNGUR (fatmacakir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
FATMA ÇAKIR AKSUNGUR, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı sağlıkla ilgili risk oluşturabilecek yaşam alışkanlıkların ve yanlış uygulamaların fark edilmesi ve önlenmesinin sağlamanın yanı sıra sağlıklı yaşam davranışları kazandırmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Sağlık, hastalık, sağlıklı yaşam kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Sağlık üzerinde kötü etkisi olan davranışları açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. PÇ-12 Alanına özgü bilimsel ve mesleksel kuruluşlarda aktif görev alır ya da bu organizasyonların bilimsel faaliyetlerini takip eder. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Sağlıklı yaşam için sağlıklı beslenme, düzenli egzersiz, bireysel hijyen gibi konuları açıklayabilir. |
PÇ-1 Alanı ile ilgili eğitim ve bakım hizmetlerinde temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kazanır. PÇ-2 Alanı ile ilgili çalışma süreçlerindeki araç-gereç, materyal, malzeme, bilişim araçları ile iletişim teknolojilerini kullanır. PÇ-3 Alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. PÇ-8 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğrenme gereksinimlerini belirler. PÇ-10 Alanı ile ilgili konularda sahip olduğu temel bilgi ve beceriler düzeyinde düşüncelerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla aktarır. PÇ-12 Alanına özgü bilimsel ve mesleksel kuruluşlarda aktif görev alır ya da bu organizasyonların bilimsel faaliyetlerini takip eder. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Sağlıklı yaşamın önemi,sağlıklı yaşam için motivasyon, bireysel hijyen ve sağlık, sağlıklı beslenme, fiziksel aktivite ve sağlıklı yaşam, riskli davranışlar ve korunma, sağlığın geliştirilmesi, stres ve baş etme, bireysel bazda kriz ve kriz yönetimi konularını kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders içeriğinin tanıtımı. Sağlıklı yaşam kavramına giriş | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
2 | Sağlıklı yaşam kavramını oluşturan bileşenler. Sağlığın korunması ve geliştirilmesi. | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
3 | Bireysel bakım ve hijyenik uygulamalar. Dikkat edilmesi gereken noktalar. | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
4 | Çocuklarda bireysel bakım, öz bakım becerilerinin geliştirilmesi becerilerinin tanıtımı ve uygulama aşamaları. | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışa Yöntemi |
5 | Çocuklarda sağlıklı beslenme. Sağlıklı beslenmede dikkat edilecek noktalar. | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışa Yöntemi |
6 | Yetişkinlerde sağlıklı beslenme. Sağlıklı beslenmede dikkat edilecek noktalar. | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışa Yöntemi |
7 | Obezite, obezitenin tanımı ve kilo kontrolünün önemi. Kilo kontrolü. | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Tartışa Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Fiziksel aktivite ve egzersiz. Farklı yaş gruplarında egzersiz | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Kaynak Tarama |
10 | Fiziksel aktivite ve egzersiz örnekleri. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Kaynak Tarama |
11 | Fiziksel aktivitelerde riskli davranışlar ve korunma. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Kaynak Tarama |
12 | Sağlıklı yaşam adına yanlış uygulamalar, yanlış inanışlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Kaynak Tarama |
13 | Stres kavramı ve insan üzerine etkileri. Stres ile etkili baş etme yöntemleri. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Kaynak Tarama |
14 | Günlük yaşamda bireysel bazda krizler ve kriz yönetimi. | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Kaynak Tarama |
15 | Dersin genel tekrarı ve değerlendirilmesi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi Soru Cevap Kaynak Tarama |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | T.C. ANADOLU ÜNİVERSİTESİ YAYINI NO: 2866 AÇIKÖĞRETİM FAKÜLTESİ YAYINI NO: 1823 | |
2 | Karakuş B. VE Çakır E. Fiziksek Aktiviteler ve Sağlıklı Yaşam. (2020) | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar ve projeksiyon cihazı yazı tahtası, kalem ve kağıtlar Web tabanlı dökümanlar. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 40 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 4 | 8 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 4 | 8 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 62 |