|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEVTAP GÜNAY KÖPRÜLÜ (sevtapkoprulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Almanca | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Kültürlerarası iletişimden hareketle kültür karşılaştırmaları yapabilme ve kültürlerarası durumlarda iletişimde bulunabilme yetisinin kazanılması, Almanya'daki eyalet sistemi ve eyaletlerin tanınması, her iki ülkedeki dini ve milli bayramların bilinmesi. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Ülke bilgisi ile ilgili temel yaklaşımları tanımlayabilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Karşılaştırmalı ülke bilgisi kapsamını bilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Türk ve Alman kültürünü karşılaştırabilmektedir ve benzerlik ile farkları ayırt edebilir. |
PÇ-14 Sanatsal ve kültürel konulara ilişkin bireysel yeteneklerini geliştirir, genel kültür formasyonu kazanır, etkin katılım sağlar. PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Karşılaştırmalı ülke bilgisini yabancı dil öğretimi açısından değerlendirebilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-5 | Almanya'nın sosyo-kültürel ve toplumsal yapısını açıklayabilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Ülke bilgisi ile ilgili çeşitli tanımlar; ülke bilgisinin çeşitli alanları, kültür ve kültürlerarasılık kavramlarının irdelenmesi; Almanca konuşulan ülkelerin kültürlerinin, ülke bilgisinin görsel-işitsel malzemelerle karşılaştırmalı olarak incelenmesi. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Dersin işleyiş biçiminin tanıtımı, sunumların paylaştırılması | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 2 | Ülke bilgisinin tanımı ve kapsamı | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 3 | Coğrafya | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 4 | Günlük yaşam | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 5 | Kültür ve Bilim | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 6 | Alman Kültür Tarihi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 7 | Konuların tekrar gözden geçirilmesi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Almanya dini ve milli bayramlar | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 10 | Almanya devlet yapısı ve siyaseti | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 11 | Alman Eğitim Sistemi | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 12 | Öğrenci sunumları Almanya ve Türkiye karşılaştırma | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 13 | Öğrenci sunumları | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 14 | Öğrenci sunumları | Anlatma Yöntemi Soru Cevap |
| 15 | Öğrenci sunumları ve genel tekrar | Anlatma Yöntemi Soru Cevap Grup Çalışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Biechele, M. /Padrós, A.:Didaktik der Landeskunde. Fernstudieneinheit 31. Langenscheidt, München, (2003) | |
| 2 | Kirchmeyer, Susanne: Blick auf Deutschland, Ernst Klett, Stuttgart, 2002 | |
| 3 | Luscher,Renate: Landeskunde Deutschland, Verlag für Deutsch Luscher, München, 2005 | |
| 4 | Wormer, Jörg. Landeskunde – eine transkulturelle, vergleichende Wissenschaft. https://tuprints.ulb.tu-darmstadt.de/12490/1/zif-2770-wormer.pdf | |
| 5 | Lorig, Stefan (2015). Deutschland. Was ist was, Band 126. Tessloff Verlag | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 12-15 | 2 | |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 8 | 24 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 8 | 24 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 8 | 8 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 132 | ||