|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | MATEMATİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YASİN YAZLIK (yyazlik@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 |
PÇ-2 Matematiksel verileri yorumlar, çözümler, güvenirliliğini ve geçerliliğini değerlendirir. PÇ-3 Günlük hayattaki bazı problemlerin Matematiksel modellerini tanımlar, eleştirel bir açı ile değerlendirir, teorik ve uygulamalı bilgilerle analiz eder. PÇ-4 Öğrenme süreçlerinde disiplinler arası yaklaşımı analitik olarak kullanır. PÇ-5 Matematik alanındaki bir konuya uygun materyal geliştirir; bilgi ve tecrübe kazanımlarını farklı yöntemlerle kullanır. PÇ-8 Yaşam boyu öğrenme ve kalite yönetim süreçlerini öğrenir ve uygular; alanındaki sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. PÇ-9 Toplumsal sorumluluk bilinciyle mesleki proje ve etkinlikler planlar ve uygular. PÇ-11 Kazanacağı bilgi birikimi ile sorumluluğu altında çalışanların öğrenme gereksinimlerini belirler, lisansüstü eğitimin gereklerini yerine getirir. |
Yazılı Sınav |
|
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Lineer Fark Denklem Sistemlerinin Teorisi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma |
2 | Lineer Fark Denklem Sistemlerinin Teorisi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma |
3 | Sabit Katsayılı Homojen Fark Denklem Sistemleri | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma |
4 | Sabit Katsayılı Homojen Fark Denklem Sistemleri için Çözüm Metodları, Putzer Algoritması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma |
5 | Sabit Katsayılı Homojen Fark Denklem Sistemleri için Çözüm Metodları, Jordan Kanonik Formu | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma |
6 | Sabit Katsayılı Homojen Fark Denklem Sistemleri için Çözüm Methodları, Jordan Blokları | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma |
7 | Lineer Periyodik Sistemler | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Lineer Periyodik Sistemler | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma |
10 | İkinci Mertebeden Sabit Katsayılı Homojen Fark Denklemlerinin Çözümlerinin Davranışı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma |
11 | İkinci Mertebeden Sabit Katsayılı Homojen Olmayan Fark Denklemlerinin Çözümlerinin Davranışı | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma |
12 | Fark Denklemlerinin Kararlılık Teorisi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma |
13 | Fark Denklemlerinin Kararlılık Teorisi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma |
14 | k. mertebeden lineer homojen fark denklemlerinin kararlılık teorisi | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma |
15 | Cobweb Şeması | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Soykan, Y.,Lineer Fark Denklemleri,1. Basım, Seçkin Yayıncılık,2017 | |
2 | Bereketoğlu H., Kutay Vildan, Fark Denklemleri, Gazi Kitabevi, 2012, Ankara | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 15 | 30 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 176 |