|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | SEVTAP GÜNAY KÖPRÜLÜ (sevtapkoprulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Almanca | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, kültürlerarasılık ile ilgili temel kavramlara, dil öğretiminde dil ve kültür etkileşiminin rolüne, dil öğretiminde kültürlerarası öğrenme ve öğretme yaklaşımlarına yönelik bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Almanca öğretiminde dil ve kültür etkileşiminin rolünü ve etkilerini bilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-2 | Dil ve kültür etkileşimini açıklayabilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Çok dillilik ve çok kültürlülük kavramlarını açıklayabilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Kültürlerarası öğrenme ile ilgili temel kavramları bilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Dil öğretiminde kültürlerarası öğrenme ve öğretme yaklaşımlarını uygulayabilir. |
PÇ-15 Alman kültürünü tanır, kültür karşılaştırmaları yapar ve kültürlerarası iletişimde bulunabilme yetisini kazanır. PÇ-20 Almanca öğretim alanında uygulamalarda bulunur. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bu ders, Almanca öğretiminde dil ve kültür etkileşiminin rolünün ve etkilerinin irdelenmesini; dil ve kültür etkileşiminin çok dillilik ve çok kültürlülük kavramlarıyla ilişkilendirerek açıklanmasını ve kültürlerarası yansıtmalı düşüncenin geliştirilmesini kapsar. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Derse giriş | Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 2 | Kültürlerarası öğrenme nedir? | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 3 | Dil ve kültür, çokkültürlülük, kültürlerarasılık | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 4 | Kültürlerarası iletişim, engelleri | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 5 | Kültürlerarası yeti, kültürlerarası duyarlılık | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 6 | Kültürlerarası öğrenme ile ilgili temel kavramlar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 7 | Kavramlar ilişkisi | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Dil öğretiminde kültürlerarası öğrenme | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 10 | Kültürlerarası öğrenme ile ilgili temel kavramlar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap |
| 11 | Kültürlerarası öğrenme ile ilgili temel kavramlar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Sunum |
| 12 | Okuma metinlerinde kültürlerarasılık, öğrenci sunumları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Sunum |
| 13 | Okuma metinlerinde kültürlerarasılık, öğrenci sunumları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Sunum |
| 14 | Okuma metinlerinde kültürlerarasılık, öğrenci sunumları | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Sunum |
| 15 | Okuma metinlerinde kültürlerarasılık, öğrenci sunumları, genel tekrar | Tartışma Yöntemi, Anlatma Yöntemi, Soru Cevap, Sunum |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Fehrmann, G. & Klein, E. (Ed.) (2001). Interkulturelles Lernen im Fremdsprachenunterricht. Bonn: Romanischer Verlag. | |
| 2 | EMIL (2006). Europäisches Modularprogramm für interkulturelles Lernen in der Lehreraus- und –fortbildung. Interkulturelle Kompetenz für Grundschullehrer. Handbuch. Sofia. | |
| 3 | Göbel, K. (2015). Interkulturelles Lernen im Fremdsprachenunterricht aus bildungswissenschaftlicher Perspektive: Die Kleine Form 24. Juni 2015. In: Sommersemester 2015. Online unter: https://nbn-resolving.org/urn:nbn:de:hbz:464-20180419-164137-5. | |
| 4 | Europarat (2000). Interkulturelles Lernen. T-Kit-Reihe. Verlag des Europarats | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitabı, Bilimsel Yayınlar | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 12-15 | 2 | |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 1 | 15 | 15 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 15 | 15 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 4 | 8 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 8 | 16 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 15 | 30 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 116 | ||