Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

EĞİTİM FAKÜLTESİ / ADEAE 505 - ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ

Kodu: ADEAE 505 Adı: ALMANCA-TÜRKÇE ÇEVİRİ Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 3
Sınıf/Yarıyıl 3 / Güz
Ders Düzeyi Lisans
Ders Türü Seçmeli
Bölümü ALMANCA ÖĞRETMENLİĞİ
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı LOKMAN TANRIKULU (ltanrikulu@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
LOKMAN TANRIKULU,
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Çevirinin Kullanım alanının ve öneminin öğrenilmesi yanında, çeviri için kazanılması gereken becerilerin öğrenilmesi dersin amacını oluşturmak.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Dil öğretiminde çevirinin yerini ve önemini kavrar. PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar.
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-2 Çeviri metinlerinin değerlendirilmesinde kullanılan kriterleri açıklar. PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar.
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
Yazılı Sınav
DÖÇ-3 Almanca/Türkçe gazete ve bilimsel dergilerden seçilen güncel içerikli metinleri ve makaleleri yapı ve anlam eşdeğerliliğini dikkate alarak Türkçeye çevirir. PÇ-6 Türkçe ve Almanca temel dil becerilerini ve dil bilgisi kurallarını etkili bir şekilde kullanır ve hedef kitleye uygun öğretim planı seçerek uygulamalarda bulunur.
PÇ-9 Almancadan Türkçeye veya Türkçeden Almancaya farklı alanlarda çeviri yapar.
PÇ-19 Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, öğretmenlik mesleğine uygun tutum ve davranış kazanır ve sergiler.
Yazılı Sınav
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Çeviri yöntemlerinin ve tekniklerinin tanıtılması; çeviri sürecinde dil bilgisel yapı ve bağlam ilişkisinin incelenmesi; güncel konularda yazılmış Almanca metinlerin Türkçeye çevirisinin yapılması; Almanca ve Türkçe dillerinin kendine özgü özelliklerinden hareketle çevirilerin uygunluğunun tartışılması, çevirinin yabancı dil öğretimindeki rolünün değerlendirilmesi.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Temel çeviri becerisinin önkoşulları Anlatım, Soru ve cevap, Uygulama ve alıştırma
2 Almanca- Türkçe Çeviri Yöntemleri Anlatım, Soru ve cevap, Uygulama ve alıştırma
3 Almancadaki Temel Tümce yapıları Anlatım, Soru ve cevap Uygulama ve alıştırma
4 Almancadaki Temel Tümce yapıları Anlatım, Soru ve cevap, Uygulama ve alıştırma
5 Edebi Metinler Anlatım, Soru ve cevap, Uygulama ve alıştırma
6 Güncel Metinler Anlatım, Soru ve cevap, Uygulama ve alıştırma
7 Akademik Metinler Anlatım, Soru ve cevap, Uygulama ve alıştırma
8 Ara Sınav
9 Kısa Metin çevirileri Anlatım, Soru ve cevap, Uygulama ve alıştırma
10 Kısa Metin çevirileri Anlatım, Soru ve cevap, Uygulama ve alıştırma ,
11 Kısa Metin çevirileri Anlatım, Soru ve cevap, Uygulama ve alıştırma
12 Yazınsal metinlerin çevirisi Anlatım, Soru ve cevap, Uygulama ve alıştırma
13 Basın ile ilgili metinler Anlatım, Soru ve cevap, Uygulama ve alıştırma
14 Almancadan Türkçeye Kısa Hikaye Çeviri Örneği Anlatım, Soru ve cevap, Uygulama ve alıştırma
15 Almancadan Türkçeye Fıkra Çevirisi Örneği Anlatım, Soru ve cevap, Uygulama ve alıştırma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Kautz, U.: 2000. Handbuch Didaktik des Übersetzens und Dolmetschens. München: Iudicium.
2 Yalçın, P. (2015) Çeviri Stratejileri Kuram ve Uygulama,Ankara: Grafiker Yaynları.
3 Ders notları
4 Ders notları
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Ders notları

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje
Final Sınavı 16 1 60

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 2 14 28
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 2 14 28
       c) Performans Ödevi 0
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 0
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 0
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 0
Ara Sınav 2 1 2
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 2 1 2
0
0
Toplam İş Yükü 88