|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | TIBBİ DOKÜMANTASYON VE SEKRETERLİK | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | NURDAN DEMİR (nurdandemir@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, öğrencilere sosyolojinin temel konu ve kavramlarını belli ampirik ve kuramsal soru ve tartışmaların ışığında tanıtmaktır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Toplumsal dünyaya ilişkin sosyolojik bir bakış açısı geliştirebilecektir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-4 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilinci kazanır. PÇ-6 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlar ve değerlendirir, sorunları tanımlar, analiz eder ve çözüm için planlanan çalışmalarda yer alır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Toplumsal olguları ve toplumla ilgili olan kavramları açıklıyabilecektir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-3 Alanında sahip olduğu temel bilgi birikimini kullanarak bireysel ve ekip üyesi olarak çalışır PÇ-15 Alanında kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türkiye'de ve dünyada toplumsal kurumların temel özelliklerini açıklayabilecektir. |
PÇ-2 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. PÇ-9 Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir PÇ-16 Alanındaki literatürü izleme, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Giriş: Sosyoloji Disiplininin Alanı ve Önemi, Sosyolojik Perspektifin ve Sosyolojik Düşünmenin Önemi, Sosyolojinin Ortaya Çıkışı, Sosyolojinin Ortaya Çıkışı ve Modern Bir Disiplin Olarak Kurumsallaşmasında Rol Oynayan Kuramcılar, Ekonomi, Küreselleşme, Kültür, Din, Aile,Toplumsal Cinsiyet ve Ataerkillik, Eğitim, Medya, Toplumsal Tabakalaşma ve Eşitsizlik, Siyaset | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Ders programının açıklanması: Giriş: Sosyoloji Disiplininin Alanı ve Önemi | Anlatım |
2 | Sosyolojik Perspektifin ve Sosyolojik Düşünmenin Önemi | Anlatım |
3 | Sosyolojinin Ortaya Çıkışı | Anlatım |
4 | Sosyolojinin Ortaya Çıkışı ve Modern Bir Disiplin Olarak Kurumsallaşmasında Rol Oynayan Kuramcılar | Anlatım |
5 | Ekonomi | Anlatım |
6 | Küreselleşme | Anlatım |
7 | Küreselleşme | Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Kültür | Anlatım |
10 | Din | Anlatım |
11 | Aile,Toplumsal Cinsiyet ve Ataerkillik | Anlatım |
12 | Eğitim | Anlatım |
13 | Medya | Anlatım, örnekler |
14 | Toplumsal Tabakalaşma ve Eşitsizlik | Anlatım |
15 | Dersin genel tekrarı ve değerlendirme Siyaset | Anlatım, soru-cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Sosyolojiye Giriş- Anadolu Üniversitesi Yayınları 2013 | |
2 | Sosyolojiye Giriş- İstanbul Üniversitesi Yayınları 2010 | |
3 | Bozkurt V. (2015) Değişen Dünyada Sosyoloji, Ekin Basım Yayın | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders materyalleri |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 1 | 40 | |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 90 |