|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 5 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Bilimsel Hazırlık | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT DEMİREL (murat.demirel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MEHMET ÖCAL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
This course aims to teach the basic principles of Turkish Foreign Policy, Turkey's relations and foreign policy issues at the international milieu. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Öğrenci bu derste Türkiye'nin dış siyasetinin oluşumunu ve gelişimini öğrenir ve güncel sorunları analitik bir gözle değerlendirebilir. |
PÇ-1 Uluslararası ilişkiler alanında daha ileri düzeyde çalışmalar yapabilecek entelektüel altyapıya sahip olma PÇ-7 Siyasete yön veren ulusal ve uluslararası örgütler hakkındaki bilgiyi derinleştirme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Türkiye'nin dış politika vizyonu tarihsel süreç içerisinde anlaşılabilir. |
PÇ-6 Siyasal olayların tarihsel kökenlerini anlama ve geleceğe yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme. PÇ-7 Siyasete yön veren ulusal ve uluslararası örgütler hakkındaki bilgiyi derinleştirme PÇ-10 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Türk Dış Politikasındaki önemli aktörleri öğrenebilir. |
PÇ-7 Siyasete yön veren ulusal ve uluslararası örgütler hakkındaki bilgiyi derinleştirme PÇ-9 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-10 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Kurtuluş Savaşından 1960 darbesine kadar Türk dış politikasının tarihi seyri, temel konuları, prensipleri, genel trendleri ve sorunlarının analizi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Temel Bilgiler | anlatma yöntemi örnek olay yöntemi |
2 | Türkiye’de Dış Politikaya Yön Veren Etkenler | anlatma yöntemi örnek olay yöntemi |
3 | İdeolojilerin etkisi-hükümetlerin tercihi | anlatma yöntemi örnek olay yöntemi |
4 | Siyasal kültür ve tarihsel miras | anlatma yöntemi örnek olay yöntemi |
5 | Kıbrıs sorunu | anlatma yöntemi örnek olay yöntemi |
6 | Türkiye coğrafyası ve ekonomisi | anlatma yöntemi örnek olay yöntemi |
7 | Soğuk Savaş süreci gelişmeleri | anlatma yöntemi örnek olay yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Çeşitlenen coğrafyalar ve konular | anlatma yöntemi örnek olay yöntemi |
10 | Çeşitlenen coğrafyalar ve konular | anlatma yöntemi örnek olay yöntemi |
11 | Uluslararası sistemin dayatmaları | anlatma yöntemi örnek olay yöntemi |
12 | Batyla ilişkilerde örgütsel girişimler | anlatma yöntemi örnek olay yöntemi |
13 | Doğuyla ilişkilerde örgütsel girişimler | anlatma yöntemi örnek olay yöntemi |
14 | Kurumsal ve yasal çerçeve-karar alma | anlatma yöntemi örnek olay yöntemi |
15 | değerlendirme | anlatma yöntemi örnek olay yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Türk Dış Politikası: 2. Dünya Savaşından Günümüze, Faruk Sönmezoğlu, Der Yayınları, İstanbul, 2006. | |
2 | Türk Dış Politikası: Kurtuluş Savaşından Bugüne Olgular, Belgeler, Yorumlar, Baskın Oran (Ed.), Cilt 1: 1919-1980, 6. Baskı, İletişim Yayınlar, İstanbul, 2002. | |
3 | Türkiye Dış Politikası: İlkeler, Aktörler, Uygulamalar, Ali Balcı, Etkileşim, İstanbul, 2013. | |
4 | Türkiye'nin Dış Politikası, Oral Sander, İmge Kitabevi, Ankara, 2013. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Türk Dış Politikası: 2. Dünya Savaşından Günümüze, Faruk Sönmezoğlu, Der Yayınları, İstanbul, 2006. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |