|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 5 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Bilimsel Hazırlık | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT DEMİREL (murat.demirel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MURAT DEMİREL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Öğrencilere uluslararası politikadaki olayları ve gelişmeleri yorumlayabilme yeteneği kazandırılması hedeflenmektedir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uluslararası politikadaki aktörleri tanımaktadır. |
PÇ-1 Uluslararası ilişkiler alanında daha ileri düzeyde çalışmalar yapabilecek entelektüel altyapıya sahip olma PÇ-7 Siyasete yön veren ulusal ve uluslararası örgütler hakkındaki bilgiyi derinleştirme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Uluslararası politikanın çeşitli düzeylerde yapılanması incelenmektedir. |
PÇ-2 Uluslararası ilişkiler disiplininin temel faktörlerini ve kavramlarını tanımlayabilme ve bunları günümüz küresel sorunları ile bağdaştırabilme PÇ-6 Siyasal olayların tarihsel kökenlerini anlama ve geleceğe yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme. PÇ-10 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Uluslararası politikada güç olgusu analiz edilebilmektedir. |
PÇ-9 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-11 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-14 Küreselleşme ve kültürlerarası iletişim, insan hakları, sosyal adalet ve farklılıklara saygı konularında yeterli bilgi ve bilince sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Aktör sorunu, Güç,Uluslararası Sistem | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş | Sözlü Anlatım |
2 | Uluslararası Politikada Aktörler, Kavramlar, Süreçler I | Sözlü Anlatım |
3 | Uluslararası Politikada Aktörler, Kavramlar, Süreçler II | Sözlü Anlatım |
4 | Uluslararası İlişkilerde Güç ve Büyük Güçler Yönetimi | Sözlü Anlatım |
5 | Uluslararası Politikada Güvenlik I: Savaş ve Barış | Sözlü Anlatım |
6 | Uluslararası Politikada Güvenlik II: Terörizm | Sözlü Anlatım |
7 | Uluslararası Politikada Güvenlik III: Kitle İmha Silahları | Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Dış Politika Yapımı ve Diplomasi | Sözlü Anlatım |
10 | Uluslararası Politikada İnsan Hakları ve İnsani Müdahale | Sözlü Anlatım |
11 | Uluslararası Politikada Çevre ve Toplumsal Cinsiyet Eşitliği | Sözlü Anlatım |
12 | Uluslararası Politik Ekonomi – Kalkınma, Eşitsizlik ve Yoksulluk | Sözlü Anlatım |
13 | Uluslararası Hukuk | Sözlü Anlatım |
14 | Küreselleşme ve Uluslararası Politikanın Geleceği | Sözlü Anlatım |
15 | Genel Tekrar ve Tartışma | Sözlü Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Faruk Sönmezoğlu, Uluslararası Politika Ve Dış Politika Analizi | |
2 | •J. Baylis, S. Smith, P. Owens, The Globalization of World Politics: An Introduction to International Relations, OUP Oxford, 6 edition, 2013. | |
3 | Andrew Heywood, Küresel Siyaset, BB101 Yayınları, Ankara, (5. Baskı) 2018 | |
4 | Paul. R. Viotti ve M. V. Kauppi, Uluslararası İlişkiler ve Dünya Siyaseti, Nobel Yayınevi, Ankara, 2014 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |