|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 5 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Bilimsel Hazırlık | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | MURAT DEMİREL (murat.demirel@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MURAT DEMİREL, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bu dersin amacı, Uluslararası İlişkiler bilim dalında oluşturulan çeşitli kuramsal yaklaşımları incelemek ve öğrencilerimizin uluslararası ilişkiler çalışmalarında gündeme gelen konuları farklı kuramsal perspektiflerden inceleme yeteneklerini geliştirmektir. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Teorinin ve teorik çalışmaların amacını ve neden önemli olduklarını açıklayabilir |
PÇ-1 Uluslararası ilişkiler alanında daha ileri düzeyde çalışmalar yapabilecek entelektüel altyapıya sahip olma PÇ-3 Mesleki altyapı açısından gerekli olan hukuk bilgisini edinme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Uluslararası İlişkiler disiplininde önde gelen teorik yaklaşımların temel varsayımlarını, önemli sorunsallarını, epistemolojik, ontolojik ve metodolojik temellerini ve belirledikleri sorunsallara ilişkin cevaplarını/çözümlerini örnekler ile açıklayabilir |
PÇ-7 Siyasete yön veren ulusal ve uluslararası örgütler hakkındaki bilgiyi derinleştirme PÇ-9 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Tartışılan teorik yaklaşımlar çerçevesinde uluslararası ilişkilerin geleceği ve oluşmakta olan trendler üzerine yorum yapabilir |
PÇ-1 Uluslararası ilişkiler alanında daha ileri düzeyde çalışmalar yapabilecek entelektüel altyapıya sahip olma PÇ-7 Siyasete yön veren ulusal ve uluslararası örgütler hakkındaki bilgiyi derinleştirme PÇ-10 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Uluslararası İlişkiler Teorileri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Giriş: Teori ve Pratik Etkileşimi Üzerine | Sözlü Anlatım |
2 | Uluslararası İlişkilerde Pratik: İlk Çağlardan 20. Yüzyıla | Sözlü Anlatım |
3 | Uluslararası İlişkilerde Pratik: İlk Çağlardan 20. Yüzyıla | Sözlü Anlatım |
4 | Realizm I | Sözlü Anlatım |
5 | Realizm II | Sözlü Anlatım |
6 | İdealizm / Liberalizm I | Sözlü Anlatım |
7 | İdealizm / Liberalizm II | Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | İngiliz Okulu Kuramı I | Sözlü Anlatım |
10 | İngiliz Okulu Kuramı II | Sözlü Anlatım |
11 | Sosyal İnşacılık I | Sözlü Anlatım |
12 | Sosyal İnşacılık II | Sözlü Anlatım |
13 | Marksizm ve Eleştirel Teori I | Sözlü Anlatım |
14 | Marksizm ve Eleştirel Teori II | Sözlü Anlatım |
15 | Genel Tekrar ve Tartışma | Sözlü Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Paul R. Viotti ve M.V Kauppi, Uluslararası İlişkiler Teorisi, Nobel, Ankara, 2016 | |
2 | Tim Dunne, M.Kurki, S Smith, Uluslararası İlişkiler Teorileri: Disiplin ve Çeşitlilik, Sakarya Üniversitesi Kültür Yayınları, Sakarya, 2016. | |
3 | S. Burchill, A. Linklater,R. Devetak, J Donnelly, T. Nardin, M. Patterson , C. Reus-Smit, J. True., Uluslararası İlişkiler Teorileri, Küre Yayınları, İstanbul, 2013 | |
4 | Ersel Aydınlı, Erol Kurubaş, Haluk Özdemir, Yöntem, Kuram, Komplo, Küre Yayınları, İstanbul, 2015. | |
5 | Ramazan Gözen (Der.), Uluslararası İlişkiler Teorileri, İletişim Yayınevi, İstanbul, 2014. | |
6 | Atila Eralp (Ed.), Devlet, Sistem ve Kimlik, İletişim Yayınları, İstanbul, 2013 (14. Baskı). | |
7 | Tayyar Arı ve Elif Toprak (Ed.), Uluslararası İlişkiler Kuramları II, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2019. | |
8 | Tayyar Arı ve Elif Toprak (Ed.), Uluslararası İlişkiler Kuramları I, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir, 2018. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |