|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 5 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Bilimsel Hazırlık | ||||
Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | CEREN GÜRSELER (cerengurseler@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders, uluslararası hukuk-I dersinin devamı niteliğinde olup, bu derste çizilen genel çerçeveye paralel olarak uluslararası hukukun belli alanlarını spesifik olarak ele almakta, bu yolla öğrencilerin bu konularda temel bilgiye sahip olmalarını amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Uluslararası hukuk-I dersinde çizilen genel çerçeveye paralel olarak uluslararası hukukun belli alanlarında öğrencilerin temel bilgiye sahip olmalarını sağlar. |
PÇ-1 Uluslararası ilişkiler alanında daha ileri düzeyde çalışmalar yapabilecek entelektüel altyapıya sahip olma PÇ-3 Mesleki altyapı açısından gerekli olan hukuk bilgisini edinme |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Alana ilgi duyan gruplara ilgili konularda sözlü ve yazılı olarak düşüncelerini aktarma yeteneği kazandırır. |
PÇ-5 Bilgiye erişebilme bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veritabanları ve diğer kaynakları kullanabilme becerisi PÇ-11 Öğrenim sürecinde elde ettiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri iş hayatında değerlendirme ve uygulama yetkinliğine sahiptir. PÇ-16 Alana ilgi duyan ve ilgisiz dinleyici gruplarını, Uluslararası İlişkiler ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, konu ile ilgili problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Kuramsal bilgileri analiz etme, küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme yetkinliği kazandırır. |
PÇ-2 Uluslararası ilişkiler disiplininin temel faktörlerini ve kavramlarını tanımlayabilme ve bunları günümüz küresel sorunları ile bağdaştırabilme PÇ-9 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. PÇ-10 Dünya politikasında Türkiye'nin yerini tarihsel perspektif içinde inceleme ve güncel sorunları tanımlama becerileri edinmiştir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Uluslararası Hukukta Kuvvet Kullanma, Uluslararası Çevre Hukuku, Uluslararası İnsan Hakları Hukuku | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Uluslararası Hukukta Uyuşmazlıkların Çözüm Yolları I | Sözlü Anlatım |
2 | Uluslararası Hukukta Uyuşmazlıkların Çözüm Yolları I | Sözlü Anlatım |
3 | Uluslararası Hukukta Kuvvet Kullanma | Sözlü Anlatım |
4 | Uluslararası Hukukta Silahlı Çatışma I | Sözlü Anlatım |
5 | Uluslararası Hukukta Silahlı Çatışma II | Sözlü Anlatım |
6 | Kara Ülkesine İlişkin Uluslararası Hukuk Kuralları | Sözlü Anlatım |
7 | Uluslararası Deniz Hukuku | Sözlü Anlatım |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uluslararası Hava ve Uzay Hukuku | Sözlü Anlatım |
10 | Uluslararası Ekonomi Hukuku | Sözlü Anlatım |
11 | Uluslararası Çevre Hukuku I | Sözlü Anlatım |
12 | Uluslararası Çevre Hukuku II | Sözlü Anlatım |
13 | Uluslararası İnsan Hakları Hukuku I | Sözlü Anlatım |
14 | Uluslararası İnsan Hakları Hukuku II | Sözlü Anlatım |
15 | Genel Değerlendirme | Sözlü Anlatım |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Yusuf Aksar, Teoride ve Uygulamada Uluslararası Hukuk I, Seçkin Kitabevi, Ankara, 2017 | |
2 | Hüseyin Pazarcı, Uluslararası Hukuk | |
3 | Yücel Acer, İbrahim Kaya, Uluslararası Hukuk | |
4 | Yusuf Aksar, Teoride ve Uygulamada Uluslararası Hukuk II, Seçkin Kitabevi, Ankara, 2017 | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders kitabı, projeksiyon |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 12 | 36 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 8 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 180 |