|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | ULUSLARARASI İLİŞKİLER (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İLHAN ARAS (ilhanaras@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
İLHAN GÜLLÜ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu ders, AB kurumlarını anlamayı, karar alma süreçlerini, politlikalarını ve teorik yaklaşımları incelemeyi hedefler. Adayın, AB ile ilgili literatürü tanıması, teorik tartışmalar ile AB arasındaki etkileşimi analiz edebilmesi amaçlanır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | AB'nin gelişimini, kurumsallaşmasını ve tarihsel sürecini analiz edebilir |
PÇ-1 Uluslararası ilişkiler alanında daha ileri düzeyde çalışmalar yapabilecek entelektüel altyapıya sahip olma PÇ-2 Uluslararası ilişkiler disiplininin temel faktörlerini ve kavramlarını tanımlayabilme ve bunları günümüz küresel sorunları ile bağdaştırabilme PÇ-9 Uluslararası İlişkiler ve alt dalları (uluslararası ekonomi, uluslararası politika, uluslararası hukuk, uluslararası örgütler, uluslararası güvenlik, diplomasi tarihi, dış politika vb.) ile ilgili kuramsal bilgileri analiz etme; küresel ve bölgesel yansımalarını değerlendirme, sorunları tanımlayabilme ve çözüm önerileri getirebilme becerilerine sahiptir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-2 | AB kurumlarının yapısını ve görevlerini açıklayabilir |
PÇ-1 Uluslararası ilişkiler alanında daha ileri düzeyde çalışmalar yapabilecek entelektüel altyapıya sahip olma PÇ-2 Uluslararası ilişkiler disiplininin temel faktörlerini ve kavramlarını tanımlayabilme ve bunları günümüz küresel sorunları ile bağdaştırabilme PÇ-6 Siyasal olayların tarihsel kökenlerini anlama ve geleceğe yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-3 | AB hukukunu ve karar alma mekanizmasını açıklayabilir |
PÇ-1 Uluslararası ilişkiler alanında daha ileri düzeyde çalışmalar yapabilecek entelektüel altyapıya sahip olma PÇ-2 Uluslararası ilişkiler disiplininin temel faktörlerini ve kavramlarını tanımlayabilme ve bunları günümüz küresel sorunları ile bağdaştırabilme PÇ-6 Siyasal olayların tarihsel kökenlerini anlama ve geleceğe yönelik analitik yaklaşımlar geliştirme. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| AB'nin oluşumu, kurumları, hukuku ve politikaları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 2 | Tarihsel süreç | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 3 | Lizbon sonrasi AB | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 4 | AB Genişleme Süreci- I | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 5 | AB Genişleme Süreci- II | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 6 | AB Hukukunun özelikleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 7 | AB Hukuki Kaynakları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | AB Hukukunun Uygulanması | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 10 | AB karar alma süreci | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 11 | Bakanlar Konseyi-Adalet Divanı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 12 | Avrupa Parlamentosu | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 13 | Avrupa Komisyonu | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 14 | AB'nin siyasi sorunları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 15 | AB'nin güvenlik sorunları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | John McCormick, Avrupa Birliği Siyaseti, Adres yayınları | |
| 2 | Belgin Akçay, (Editör), İlke Göçmen (Editör),Avrupa Birliği Tarihçe, Teoriler, Kurumlar ve Politikalar, Seçkin | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| articles and books | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 2 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 7 | 1 | 40 |
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | 14 | 1 | 100 |
| 7.Performans Ödevi | 5 | 1 | 40 |
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 2 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 |
| c) Performans Ödevi | 1 | 10 | 10 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
| Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 9 | 18 |
| Final Sınavı | 2 | 1 | 2 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||