|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SINIF EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | VEDAT AKTEPE (vedataktepe@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
VEDAT AKTEPE, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Dersin amacı, İlkokulun sorunları ilgili güncel literatür ve araştırma sonuçlarını, ilkokulu etkileyen ulusal ve uluslararası düzeydeki temel sorunları, ilkokulu etkileyen ulusal ve uluslararası düzeydeki temel sorunlara çözüm önerilerini ve ilkokula öğretmen yetiştirmede yaşanan sorunları ve çözüm önerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. Ayrıca aile, okul, öğrenci, öğretmen, rehberlik ve danışma, çevre, okul yönetimi, fiziksel-sosyal-ekonomik, ders öğretim programları ve ders kitapları açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İlkokulun sorunları ilgili güncel literatür ve araştırma sonuçlarını açıklar. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-2 | İlkokulu etkileyen ulusal ve uluslararası düzeydeki temel sorunları kavrar. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-3 | İlkokulu etkileyen ulusal ve uluslararası düzeydeki temel sorunlara çözüm önerilerini açıklar. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-4 | İlkokula öğretmen yetiştirmede yaşanan sorunları ve çözüm önerilerini analiz edebilir. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-5 | Aile açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini kavrar. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-6 | Okul açısından sorunlar ve çözüm önerilerini açıklar. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-7 | Öğrenci açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini kavrar |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-8 | Öğretmen açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini açıklar. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-9 | Rehberlik ve danışma açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini kavrar. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-10 | Çevre açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini açıklar. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-11 | Okul yönetimi açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini kavrar. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-12 | Fiziksel-Sosyal-Ekonomik açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini açıklar. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-13 | Ders öğretim programları açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini kavrar. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
DÖÇ-14 | Ders kitapları açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini açıklar. |
PÇ- |
Seminer-Sunum-Rapor |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bu ders, İlkokulun sorunları ilgili güncel literatür ve araştırma sonuçlarını, ilkokulu etkileyen ulusal ve uluslararası düzeydeki temel sorunları, ilkokulu etkileyen ulusal ve uluslararası düzeydeki temel sorunlara çözüm önerilerini ve ilkokula öğretmen yetiştirmede yaşanan sorunları ve çözüm önerilerini kapsamaktadır. Ayrıca aile, okul, öğrenci, öğretmen, rehberlik ve danışma, çevre, okul yönetimi, fiziksel-sosyal-ekonomik, ders öğretim programları ve ders kitapları açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerilerini kapsamaktadır. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İlkokulun sorunları ilgili güncel literatür ve araştırma sonuçları | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
2 | İlkokulu etkileyen ulusal ve uluslararası düzeydeki temel sorunlar | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
3 | İlkokulu etkileyen ulusal ve uluslararası düzeydeki temel sorunlara çözüm önerileri | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
4 | İlkokula öğretmen yetiştirmede yaşanan sorunları ve çözüm önerileri | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
5 | Aile açısından ilkokulda yaşanan sorunlar ve çözüm önerileri | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
6 | Okul açısından sorunlar ve çözüm önerileri | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
7 | Öğrenci açısından sorunlar ve çözüm önerileri | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
8 | Ara Sınav | |
9 | Öğretmen açısından sorunlar ve çözüm önerileri | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
10 | Rehberlik ve danışma açısından sorunlar ve çözüm önerileri ı | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
11 | Çevre açısından sorunlar ve çözüm önerileri | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
12 | Okul yönetimi açısından sorunlar ve çözüm önerileri | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
13 | Fiziksel, sosyal, ekonomik açısından sorunlar ve çözüm önerileri | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
14 | Ders öğretim programları açısından sorunlar ve çözüm önerileri | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
15 | Ders kitapları açısından sorunlar ve çözüm önerileri | Anlatım, tartışma, uygulama, sunu, gösteri, soru-cevap tekniği, bireysel çalışma. |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Özyılmaz, Ö. (2021). Türk Milli Eğitiminin Sorunları ve Çözüm Arayışları, Pegem Akademi, Ankara. | |
2 | Aileye ve Eğitime İlişkin Sorunlar ve Çözümler (2019), Editör: Nilüfer Ş. Özbacı, Pegem Akademi, Ankara. | |
3 | Şişman, M. (2013). Eğitimde Mükemmelik Arayışı, Pegem Akademi, Ankara. | |
4 | Erdoğan, İ. (2011). Yeni Bir Bin Yıla Doğru Türk Eğitim Sistemi, Sistem yayıncılık. | |
5 | Phillip C. Schlechty (2011). Okulu Yeniden Kurmak, (Çev. Yüksel Özden) Nobel yayın dağıtım | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, akıllı tahta, kitaplar, makaleler, tezler, slayt sunum. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | 7 | 7 | 20 |
5.Rapor | 7 | 7 | 20 |
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | 14 | 14 | 60 |
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 10 | 20 |
c) Performans Ödevi | 1 | 14 | 14 |
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 1 | 1 | 1 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
Ara Sınav | 0 | ||
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 14 | 28 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 120 |