|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | BİYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | ERDOĞAN ÇİÇEK (erdogancicek@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Niş kavramını ve ekosistem için önemini öğrenir. |
PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | Tür korumanın önemini kavrar |
PÇ-2 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak, kontrollü deneyler planlar ve ilgili alanda orijinal araştırmalar gerçekleştirir PÇ-3 Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Koruma biyolojisi nedir? Koruma biyolojisinin amaç ve prensipleri; Biyolojik çeşitliliğin korunması neden önemlidir? | |
2 | Ekoloji ile temel kavramların hatırlatılması. | |
3 | Biyoçeşitlilik nedir? Biyoçeşitliliğin öğeleri nelerdir? Yaşayan ne kadar tür var? Çeşitlilik paternleri; Hot spots (sıcak noktalar) | |
4 | Biyolojik çeşitliliğe tehditler | |
5 | Yok oluş; Bir canlının yok olup olmadığını nasıl biliriz? Türleri yok olma durumuna getiren nedir? | |
6 | Yok oluş süreci | |
7 | IUCN kategori ve kriterleri | |
8 | Ara Sınav | |
9 | Habitat Tahribatı, Parçalanma ve Bozunması | |
10 | Populasyon ve tür seviyesinde koruma; Küçük populasyonların sorunları | |
11 | Yeni populasyonların oluşturulması | |
12 | Gurbette koruma stratejileri | |
13 | Koruma alanlarının kurulması | |
14 | Koruma alanı ağlarının tasarlanması | |
15 | Koruma alanları dışında koruma | |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Koruma Biyolojisi, Richard B.Primack - Hacettepe Üniversitesi Yayınları | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | |||
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | |||
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | |||
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | |||
c) Performans Ödevi | |||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | |||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | |||
Sözlü Sınav | |||
Kısa Sınav (Quiz) | |||
Laboratuvar Sınavı | |||
Ara Sınav İçin Hazırlık | |||
Ara Sınav | |||
Final Sınavı İçin Hazırlık | |||
Final Sınavı | |||
Toplam İş Yükü |