|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ(DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | RECEP KARA (recepkara@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Biryofitlerin ekolojik özelliklerini kavramak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Biryofit ekolojisini kavramak |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Biryofitlerin ekofizyolojisini kavramak |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Biryofitler ile ekolojik faktörler arasındaki ilişkiyi kavramak |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Biryofitlerin ekolojik önemini kavramak |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Biryofitlerin yaşam döngüsü ve morfolojisi. Üreme stratejisi. Hayat formu ve yaşam stratejisi. Fenoloji. Habitat ve substrat ilişkileri. Ekofizyoloji ve gelişim. Sınırlayıcı faktörler ve tolerans sınırları. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Giriş | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 2 | Yaşam döngüsü ve morfoloji | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 3 | Yaşam döngüsü ve adaptasyonlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 4 | Marchantiophyta | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 5 | Bryophyta | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 6 | Sphagnopsida | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 7 | Andreaeopsida | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bryopsida | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 10 | Anthoceratophyta | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 11 | Üreme stratejisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 12 | Adaptasyon stratejisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 13 | Ekofizyoloji ve gelişim | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 14 | Su ilişkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 15 | Besin ilişkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Glime J.M. (2017). Briyofit Ekolojisi (E-Book: https://digitalcommons.mtu.edu/bryophyte-ecology/rights_information.html) | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 6 | 1 | 50 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 1 | 50 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 42 | 126 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 182 | ||