|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ(DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | RECEP KARA (recepkara@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Habitat ve habitat çeşitlerini, habitatları neden sınıflandırmak gerektiğini, sınıflandırılma sistemlerini ve habitatla bitkiler arasındaki ilişkileri öğretmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Habitat kavramını bilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-8 Biyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir PÇ-9 Biyolojideki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarır |
Yazılı Sınav Uygulama Sınavı |
| DÖÇ-2 | Bitki habitatlarının isimlerini söyler |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-7 Biyoloji alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Habitat sınıflandırma sistemlerini bilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir PÇ-8 Biyolojinin gelişmesinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları, alanının uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Habitatlar için indikatör bitkileri tahmin edebilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-4 Alanında edindiği bilgilerle doktora programına, AR-GE birimlerine veya mesleki alandaki işlere girebilme yetenek ve özelliklerine sahiptir PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Dünyadaki genel habitat tiplerini açıklayabilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir PÇ-10 Biyoloji ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri öğretir |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-6 | CORINE ve EUNIS habitat direktiflerinin içeriğini özetleye bili |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar PÇ-5 Mesleki alanla ilgili her faaliyette, bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Habitat nedir? Habitat çeşitleri. Dünyadaki habitatların sınıflandırılması. ENUIS ve CORINE habitat sınıflandırma sistemleri. Bitkiler ve habitatları. Bitki ve Habitat arasındaki ilişkiler.Habitatların indikatör bitkileri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Habitat nedir? | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 2 | Habitat çeşitleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 3 | Dünyadaki habitat sınıflandırma sistemleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 4 | Bitki ve habitat arasındaki ilişkiler | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 5 | Habitatların indikatör bitkileri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 6 | Kıyısal tuzlu habitatlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 7 | Kıyı kumulları ve iç kumullar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Tatlı su habitatları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 10 | Çalılıklar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 11 | Doğal ve yarı doğal çayırlıklar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 12 | Bataklıklar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 13 | Kayalıklar ve mağralar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 14 | Ormanlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 15 | CORINE ve EUNIS habitat direktifleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Davies, C, E., Moss, D., Hill, o, M., 2004. EUNIS habitat Classification(Revised 2004), European Environment Agency European Topic Centere on Nature Protection and Biodiversity. Paris. | |
| 2 | Devillers, P., Devillers-Terschuren, J. & Ledant, J.-P. 1991. CORINE biotopes manual. Vol. 2. Habitats of the European Community. Office for Official Publications of the European Communities, Luxembourg. | |
| 3 | Kocataş. A.,2003. Ekoloji ve Çevre Biyolojisi, Ege Üniversitesi, Su Ürünleri Fakültesi, Yedinci Baskı, İzmir | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 6 | 1 | 50 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 1 | 50 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 42 | 126 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 182 | ||