| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | ALMAN DİLİ EĞİTİMİ (TEZLİ YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | LOKMAN TANRIKULU (ltanrikulu@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		|||||
| Öğretim Dili | Almanca | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı, Almanca öğretimi alanında çeşitli konularda seminer verebilecek derecede bilgi ve beceri kazandırmaktır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Almancayı her yönüyle öğretme becerisi kazanabilir | 
			
		 
			PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| DÖÇ-2 | Almancanın ayrıntılı dilbilimsel çözümlemelerini yapabilir. | 
			
		 
			PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav Performans Ödevi  | 
	
| DÖÇ-3 | Alman dili öğretiminde kullanılan metin türlerini ayırt edebilir. | 
			
		 
			PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. | 
		 Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor  | 
	
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| Alman dili eğitimi sorunları üzerinde kuramsal ve yöntemsel tartışmaların değerlendirilmesi, yabancı dil eğitimi, kültürü vb. alanlarında çeşitli konularda yapılan araştırmaların incelenmesi, araştırmalar yapılması, araştırma sonuçlarının sunulması. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | Araştırma konuları tartışma ve belirleme | Anlatma, Soru Cevap | 
| 2 | Araştırma kaynakları ve uygulama tartışması | Anlatma, Soru Cevap | 
| 3 | Araştırma konuları literatür çalışmaları sunumu | Anlatma, Soru Cevap | 
| 4 | Alanı ile ilgili makale, tez, kitap vb. kaynakların incelenmesi | Anlatma, Soru Cevap | 
| 5 | Seminer sunum planı ve özellikleri | Anlatma, Soru Cevap | 
| 6 | Seminer sunum | Anlatma, Soru Cevap | 
| 7 | Seminer sunum | Anlatma, Soru Cevap | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması | Anlatma, Soru Cevap | 
| 10 | Araştırma önerisinin hazırlanması ve raporunun yazılması | Anlatma, Soru Cevap | 
| 11 | Seminer sunumu ve tartışma | Anlatma, Soru Cevap | 
| 12 | Seminer sunumu ve tartışma | Anlatma, Soru Cevap | 
| 13 | Bilimsel çalışma/proje sunumu | Anlatma, Soru Cevap | 
| 14 | Bilimsel çalışma/proje sunumu | Anlatma, Soru Cevap | 
| 15 | Bilimsel çalışma/proje sunumu | Anlatma, Soru Cevap | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren, beurteilen. Langenscheidt 2001. | |
| 2 | Bänsch, A. (2003). Wissenschaftliches Arbeiten. München: Oldenbourg. | |
| 3 | Robert A. Day, Bilmsel Bir Makale Nasıl Yazılır?, Tubitak Yay., /. Baskı | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Der Kitabı | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | 7 | 2 | 40 | 
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | 14 | 2 | 60 | 
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 14 | 28 | 
| c) Performans Ödevi | 3 | 14 | 42 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 0 | ||
| Ara Sınav | 0 | ||
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 0 | ||
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 182 | ||