|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | İBRAHİM YILMAZ (ibrh.yilmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| İslam Aile Hukuku ile ilgili konuları temel kaynaklardan öğrenerek bunu günümüz hayatına aktarma ve günümüz Aile Hukuku kanunları (TMK) ile karşılaştırma bilgi ve becerisini kazanmak | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. |
||
| DÖÇ-2 |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
||
| DÖÇ-3 |
PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
||
| DÖÇ-4 |
PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
||
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | 1) AİLE VE AİLE HUKUKU KAVRAMLARI AİLE KURUMUNA VERİLEN ÖNEM / AİLENİN ÖNEMİ NİKÂHIN (EVLENMENİN) TANIMI, HÜKMÜ VE DİNİ TARAFI | Sözlü Anlatım |
| 2 | 2) NİKÂH AKDİ (EVLENME) ÖNCESİ İLİŞKİLER | Sözlü Anlatım |
| 3 | 3) EVLENME EHLİYETİ EVLENMEDE VELAYET | Sözlü Anlatım |
| 4 | 4) EVLENMEDE DENKLİK (NİKÂHTA KEFÂET ŞARTI) EVLENME MANİLERİ/ENGELLERİ NİKÂH (EVLENME) AKDİNİN RÜKÜNLERİ VE ŞARTLARI EVLENMEDE ŞART KOŞMA: ŞARTA BAĞLI EVLİLİK | Sözlü Anlatım |
| 5 | 5) MUTEBERLİK BAKIMINDAN EVLİLİK ÇEŞİTLERİ SAHİH HALVET VE SONUÇLARI | Sözlü Anlatım |
| 6 | 6) SAHİH) EVLİLİK AKDİNİN ŞAHSİ VE MALİ SONUÇLARI DOĞUM VE SONUÇLARI HIDÂNA (ÇOCUĞUN BAKIM VE TERBİYESİ | Sözlü Anlatım |
| 7 | 7) EVLENME İLE İLGİLİ YENİ YAKLAŞIMLAR VE GÜNCEL BAZI MESELELER | Sözlü Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | 8) BOŞANMA: KAVRAMSAL ÇERÇEVE | Sözlü Anlatım |
| 10 | 9) BOŞANMADA GÖRÜLEN BAŞLICA SİSTEMLER | Sözlü Anlatım |
| 11 | 10) BOŞANMADA İSLAM HUKUKUNUN GETİRDİĞİ SİSTEM | Sözlü Anlatım |
| 12 | 11) EVLİLİĞİN “FESİH” YOLUYLA SONA ERMESİ VE “TALAK” İLE İLİŞKİSİ | Sözlü Anlatım |
| 13 | 12) (İSLÂMDA EVLİLİĞİN DEVAMINA VERİLEN ÖNEM,) BOŞANMANIN HÜKMÜ ve HİKMETİ | Sözlü Anlatım |
| 14 | 13) KUR’AN’DA BOŞANMALARI ÖNLEYİCİ AİLE İÇİ SİVİL TEDBİRLER) | Sözlü Anlatım |
| 15 | 14) BOŞANMA İLE İLGİLİ YENİ YAKLAŞIMLAR VE GÜNCEL BAZI MESELELER | Sözlü Anlatım |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | 1) Mevsılî,el-İhtiyâr (Kitabün nikâh) | |
| 2 | 2) Muhammed Ebu Zehra, el-Ahvâş şahsiyye | |
| 3 | 3) 1917 TARİHLİ OSMANLI HUKUK-İ AİLE KARARNAMESİ | |
| 4 | 4) Turgut Akıntürk, AİLE HUKUKU | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 8 | 6 | 48 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 5 | 5 | 25 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 167 | ||