|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MUSTAFA IŞIK (mustafaisik@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
MUSTAFA IŞIK, EMİNE DEMİL, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Hz. Peygamber'in belli bir sebebe binaen yapmış olduğu fiilleri açıklamak amaçlanmaktadır. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Hz. Peygamber'in fiillerinin sebepleri kavrayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Sadece Rasûle has fiilleri öğrenebilir |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kendisine sorulan meselelerle ilgili yaptığı fiilleri bilebilir |
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Sünnetini ortaya koymak için yaptığı fiilleri bilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Hem Hz. Peygamber'e hem de ümmete farz olan fiilleri bilebilir. |
PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| İbn Hibban'ın et-Tekasim ve'l-Enva adlı eseri özelinde Hz. Peygamber'in belli bir sebebe binaen yapmış olduğu fiilleri tespit etmeyi içermektedir. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Hz. Peygamber'in belli bir sebebe binaen yaptığı fiiller | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 2 | İbn Hibbân'ın et-Tekasim ve'l-Enva adlı eseri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 3 | Nebi'ye ümmete farz olan fiiller | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 4 | Allah tarafından uyarıldığı fiiller | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 5 | Nebi'nin belli sebeplerle yaptığı fiiller | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 6 | Ümmete müstehab olan dualar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 7 | Sadece bir sebepten dolayı yaptığı fiiller | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Nesh sebebiyle hem kendisine hem de ümmete haram olanlar | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 10 | Yasakladığı ve yapana da tepki gösterdiği fiiller | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 11 | Rasûlullah'a has fiiller | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 12 | Sünnet ortaya koymak için yaptığı fiiller | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 13 | Öğretmek arzusuyla terkettiği fiiller | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 14 | Keyfiyeti zikredilmeyen fiiller | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 15 | İslam'ı açıklama ve risaleti tebliğ kabilinden yaptığı fiiller | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Fatih Mehmet Yılmaz "Hz. Peygamber'in Belli Bir Sebebe Binaen Yapmış Olduğu Fiiller" makalesi | |
| 2 | İbn Hibbân, Sahîhu İbn Hibbân el-Müsnedü’s-sahîh ale’t-tekâsım ve’l-envâ’, nşr. Mehmet Ali Sönmez-Halis Aydemir, Dâru İbn Hazm, Beyrut 2012. | |
| 3 | NİYET KAVRAMI BAĞLAMINDA FİİLLERİN HAKİKAT DEĞERİ, İbrahim ÇETİNTAŞ, SDÜ /İlahiyat fak. dergisi, 2014.* | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| projektör İlgili kitap ve makaleler | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 2 | 13 | 26 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 4 | 16 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 6 | 30 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 6 | 6 | 36 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||