|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | MEHMET KILIÇARSLAN (mkilicarslan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
HACI MEHMET SOYSALDI, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bu dersin amacı öğrencinin Kur'an'a yönelik çağdaş yaklaşımların arka planını anlamasını sağlamak, bu görüşlerin dış kaynaklı olduğunu ve dışarıdan finanse edildiğini görmesini temin etmektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Günümüz dünyasında Kur'an'a yönelik çağdaş yaklaşımları bilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Çağdaş akımların arkasında oryantalistlerin yaptığı çalışmaların olduğunu kavrar |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-13 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Oryantalistlerin çağdaş yaklaşım sahibi kişileri finanse ettiğini bilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-4 Alanla ilgili uygulanan araştırma yöntem ve tekniklerini kullanır, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. PÇ-12 Bir yabancı dili Avrupa Dil Portföyü B2 Genel düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Çağdaş yaklaşım sahibi isimler: Cemaleddin Afgani, Fazlurrahman, Muhammed Abduh, Muhammed Arkoun, Muhammed Esed gibi isimlerle bunların hayatları ve Kur'an hakkındaki görüşleri | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Cemaleddin Afgani, Hayatı, Görüşleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 2 | Fazlurrahman, Hayatı, Görüşleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 3 | Muhammed Abduh, Hayatı, Görüşleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 4 | Muhammed Halefullah, Hayatı, Görüşleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 5 | Muhammed Arkoun, Hayatı, Görüşleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 6 | Muhammed Esed, Hayatı, Görüşleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 7 | Nasr Hamid Ebu Zeyd, Hayatı, Görüşleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Reşid Rıza, Hayatı, Görüşleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 10 | Ayşe Abdurrahman, Hayatı, Görüşleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 11 | Roger Garaudy, Hayatı, Görüşleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 12 | Kasımi, Hayatı, Görüşleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 13 | Seyyid Ahmed Han, Hayatı, Görüşleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 14 | Seyyid Emir Ali, Hayatı, Görüşleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 15 | Meraği, Hayatı, Görüşleri | Anlatma Yöntemi, Soru-Cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Feti Ahmet Polat, Kur'an'a Çağdaş Yaklaşımlar, İFAV, 2010 | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Feti Ahmet Polat, Kur'an'a Çağdaş Yaklaşımlar, İFAV, 2010 | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 16 | 48 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 15 | 4 | 60 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 3 | 9 |
| c) Performans Ödevi | 4 | 1 | 4 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 1 | 4 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 5 | 25 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 172 | ||