|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | TEMEL İSLAM BİLİMLERİ(DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | YAHYA YAŞAR (yahyayasar@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
YAHYA YAŞAR, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Dersin amacı, Öğrencilere Oryantalistlerin Kur'ana'a bakış açısına dair bilgi vermektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Öğrenciler oryantilstlerin temel bakış açısını kavrayabilir. |
PÇ-2 Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar ve farklı disiplinlerle ortak çalışmalar yürütür. PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-11 Alanındaki güncel gelişmeleri ve yürütülen projeleri nicel ve nitel verilerle destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara uygun iletişim araçlarıyla aktarır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Öğrenci oryantilestlerin kullandıkları yöntemler hakkında fikir sahibi olabilir. |
PÇ-5 Alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlar, çözümler ve yeni bilgiler oluşturur. PÇ-6 Alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgileri toplumun eğitim, kültür ve sanat seviyesinin yükseltilmesi yönünde kullanır. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Oryantalistlerin amaçlarını kavrar ve analizler yapabilir |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Oryantalistlerin İslam düşünce dünyasına olan etkilerini kavrayabilir. |
PÇ-3 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak ilgili alandaki kaynakları etkin bir şekilde kullanır. PÇ-8 Alanıyla ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni yaklaşımlar geliştirir. PÇ-14 Alanıyla ilgili verileri toplar, yorumlar, uygular ve duyurulması aşamalarında bilimsel, kültürel, sanatsal, toplumsal ve etik değerleri gözeterek denetler ve bu değerleri anlatır. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Çağdaş tefsir metinlerinde oryantalist etkiler olup olmadığı kavrayabilir. |
PÇ-1 Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak aynı veya farklı bir alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. PÇ-7 Alanıyla ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. PÇ-10 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçer. PÇ-16 Alanıyla ilgili bilgileri uzmanlık düzeyinde kavrar ve ikinci kişilere normlara uygun olarak aktarır |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| oryantalist kavramına dair temel bilgiler, İslam dünyası üzerindeki etkileri, Oryantalistlerin Kur'an hakkındaki çalışmaları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Oryantalist kavramının tanımı | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
| 2 | Oryantalistleri Kur'an'a dair çalışmaları | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
| 3 | Oryantalistlerin İslam'ı araştırma yöntemleri | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
| 4 | Oryantalistlerin İslam düşünce dünyasına etkileri | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
| 5 | Oryantalistlerin objektifliği meselesi | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
| 6 | Tefsir metinlerinde oryantalist etkiler | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
| 7 | Oryantalistlerin ağırlıklı olarak işlediği konular | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Oryantalistlerin temel argümanlarına dair İslam dünyasında yapılan çalışmalar. | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
| 10 | Bazı oryantalistlerin temel argümanlarını tartışma | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
| 11 | Oryantalistlerin Kur'an'a dair bakış açılarını analiz etme | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
| 12 | Oryantalistlerin Kur'an'a dair bakış açılarını analiz etme | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
| 13 | Oryantalist fikirlerin tenkidi | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
| 14 | Oryantalist çalışmaların genel serüvenini analiz etme | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
| 15 | Oryantalist fikirlerin genel değerlendirmesinin yapılması | anlatım, soru cevap, grup tartışması |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Bilal Gökkır,Necmettin Gökkır, İslam Araştırmaları ve Oryantalizm, İstanbul: M.Ü. İlahiyat fak. Yayınları,1999 | |
| 2 | Zerḳanî, Muhammed Abdulazîm. Menahilü'l-‘irfân fî ‘ulûmi'l-Ḳur’ân. Beyrut: Dâru’l-kitabi’l-‘Arabî, 1995. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Konuya dair makaleler. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 15 | 4 | 60 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 3 | 9 |
| c) Performans Ödevi | 4 | 1 | 4 |
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 4 | 2 | 8 |
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 7 | 35 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 5 | 4 | 20 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 180 | ||