Nevşehir Hacı Bektaş Veli Üniversitesi Bilgi Paketi

Programlar Hakkında Bilgi

SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU / YBP 241 - YAŞLI BAKIMI

Kodu: YBP 241 Adı: PROJE Teorik+Uygulama: 2+0 AKTS: 2
Sınıf/Yarıyıl 2 / Güz
Ders Düzeyi Önlisans
Ders Türü Zorunlu
Bölümü YAŞLI BAKIMI
Ön Koşul Dersleri Yok
Öğretim Sistemi Örgün
Ders Süresi 14 Hafta
Öğretim Elemanı KAMURAN ÖZDİL (kamuranozdil@nevsehir.edu.tr)
Diğer Öğretim
Elemanı/Elemanları
Öğretim Dili Türkçe
Sınıf Dışı Uygulama/Staj Yok
Dersin Amacı
Bu derste öğrencilerin yaşlı bakımı alanında proje geliştirebilmelerini sağlamak amaçlanmaktadır.

Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) ODY
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler:
DÖÇ-1 Öğrenciler proje kavramını ve özelliklerini tanımlayabilir. PÇ-2 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
PÇ-3 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
PÇ-5 Yaşlı bakımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
PÇ-6 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-9 Yaşlı bakımı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için sağlık ekibi üyeleri ile işbirliği yapar.
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-2 Öğrenciler proje konusu ve amacını belirlemenin önemini açıklayabilir. PÇ-1 Yaşlı bakımı ile ilgili temel bilimsel bilgiye ulaşma, değerlendirme ve uygulayabilme bilgisine sahiptir.
PÇ-2 Mesleği için güncel gelişmeleri ve uygulamaları takip eder, etkin şekilde kullanır.
PÇ-3 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
PÇ-10 Yaşam boyu öğrenme bilincine sahiptir.
PÇ-13 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
DÖÇ-3 Öğrenciler alanlarına özgü bir proje tasarısı yapabilir. PÇ-3 Mesleki problemleri ve konuları bağımsız olarak analitik ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme ve çözüm önerisini sunabilme becerisine sahiptir.
PÇ-5 Yaşlı bakımı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
PÇ-6 Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır.
PÇ-13 İş sağlığı ve güvenliği, çevre bilinci ve kalite süreçleri hakkında bilgi sahibi olur.
PÇ-14 Yaşlanma ve yaşlılığın fizyolojisini tanımlar.
Seminer-Sunum-Rapor
Dönem Ödevi - Proje
PÇ: Bölüm program çıktıları
ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi

Dersin İçeriği
Bu ders proje ile ilgili temel kavramlar, proje önerisi ve raporunun hazırlanması, projede yürütücü özellikleri, projelerde başarısızlık nedenleri ve projede etik ilkeleri konularını kapsamaktadır.
Haftalık Detaylı Ders İçeriği
Hafta Detaylı İçerik Öğretim Yöntem ve Teknikleri
1 Dersin programının açıklanması Proje kavramı ve özellikleri Anlatma Yöntemi Soru cevap
2 Proje önerisinin tasarlanması (konu, amaç, sınırlılıklar, zaman yönetimi) Anlatma Yöntemi Soru cevap Tartışma
3 Proje önerisinin tasarlanması (konu, amaç, sınırlılıklar, zaman yönetimi) Anlatma Yöntemi Soru cevap Tartışma
4 Projede yürütücünün özellikleri Beyin fırtınası
5 Projede olası başarısızlıkların nedeni Örnek olay Soru cevap
6 Proje önerisinin raporlaştırılması Örnek olay Soru cevap
7 Proje önerisinin raporlaştırılması Örnek olay Soru cevap
8 Ara Sınav
9 Projede etik ilkeler Örnek olay Tartışma
10 Proje örnekleri Anlatma Yöntemi Soru cevap
11 Öğrenci proje sunumları Proje sunumu Tartışma
12 Öğrenci proje sunumları Proje sunumu Tartışma
13 Öğrenci proje sunumları Proje sunumu Tartışma
14 Öğrenci proje sunumları Proje sunumu Tartışma
15 Öğrenci proje sunumları Dersin değerlendirilmesi Proje sunumu Tartışma
16 Final Sınavı
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap
1 Boyacı, A., Okumuş, E., Erkılıç, T., Yapıcıoğlu, D., Yalçın, A., Adıgüzel, O., Gülen, S. (2019). Topluma Hizmet Eğitimi. Anadolu Üniversitesi.
2 Toplum Temelli Proje Örnekleri
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri
Bilgisayar, öğretim elemanı tarafından hazırlanan ders notları, raporlar, örnek projeler, öğrenci proje ödevleri

Ölçme Yöntemi
Yöntem Hafta Süre (Saat) Katkı(%)
Ara Sınav 8 1 40
Diğer Ölçme Yöntemleri
1.Sözlü Sınav
2.Kısa Sınav (Quiz)
3.Laboratuvar Sınavı
4.Sunum
5.Rapor
6.Seminer
7.Performans Ödevi
8.Dönem Ödevi
9.Proje 15 1 60
Final Sınavı

Öğrenci İş Yükü
İşlem Adı Haftalık Saat Sayı İş Yükü
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) 2 14 28
Sınıf Dışı Çalışma
       a) Okuma 1 2 2
       b) İnternette/Kütüphanede Tarama 1 2 2
       c) Performans Ödevi 1 6 6
       d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama 1 6 6
       e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama 1 10 10
Sözlü Sınav 0
Kısa Sınav (Quiz) 0
Laboratuvar Sınavı 0
Ara Sınav İçin Hazırlık 1 5 5
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı İçin Hazırlık 0
Final Sınavı 0
0
0
Toplam İş Yükü 60