|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | İŞ VE UĞRAŞI TERAPİSİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BAYRAM CAN DOĞAN (bayramcandogan@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Pediatrik rehabilitasyon kavramını ve kapsamını tanımlar. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Çocuklarda tipik ve atipik gelişimi tanımlayabilir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-2 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | Çocukluk çağında yaygın görülen problemleri ve hastalıkları açıklayabilir. |
PÇ-2 Temel anatomi ve fizyoloji kavramlarını bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-22 Sağlıkla ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-3 | Çocukluk çağında yaygın görülen hastalıklarda iş ve uğraşı uygulamalarını açıklayabilir. |
PÇ-1 Temel rehabilitasyon kavramlarını bilir. PÇ-5 İş-uğraşı terapisi ile ilgili hastalıkların temel özelliklerini bilir. PÇ-8 İş- uğraşı terapisinde tedavi yaklaşımlarını bilir. PÇ-9 İş- uğraşı terapisinde ileri klinik uygulamaları bilir. PÇ-22 Sağlıkla ile ilgili yeterli bilgiye sahiptir. PÇ-23 İnsan davranışının sosyal çevre ile etkileşimini temel boyutlarıyla açıklar. PÇ-24 Toplumdaki var olan sorunlara yönelik çözüm odaklı çalışmalar ortaya koyar. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Pediatrik rehabilitasyonda temel kavramlar ve tıbbi terminoloji; pediatrik hastalıklar ve rehabilitasyon prensipleri; nörogelişimsel tedavi yöntemleri ve dinamik sistemler tedavi yaklaşımları; serebral palsinin tanımı, etiyolojik faktörleri, klinik bulgularını, terapi teknikleri; spina bifidanın tanımı, etiyolojik faktörleri, klinik bulgularını, terapi teknikleri; muskuler distrofilerin tanımı, etiyolojik faktörleri, klinik bulgularını, terapi teknikleri; Pediatrik hastalıklarda iş ve uğraşı terapisinin yeri | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çocuklarda motor gelişim basamakları. | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
2 | Çocuklarda sık görülen ortopedik problemler | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
3 | Çocuklarda görülen romatizmal hastalıklar | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
4 | Genetik hastalıklar | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
5 | Spina bifidanın tanımı ve sınıflaması. | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
6 | Spina bifida - klinik bulgular ve rehabilitasyonu | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
7 | Vize öncesi genel tekrar | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | |
9 | Serebral palsinin tanımı, etiyolojik faktörleri ve klinik bulguları. | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
10 | Serebral palsi sınıflaması. | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
11 | Serebral palside değerlendirme ve rehabilitasyonun amaçları | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
12 | Yaygın gelişimsel bozukluk ve otizm,tanımı,bulguları | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
13 | Muskuler distrofi - tanım ve sınıflama ve klinik bulgular. | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
14 | Down sendromu - tanım ve klinik bulgular. | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
15 | Mental retardasyon ve final sınavı öncesi genel tekrar | 1) Anlatım 2) Soru-Cevap 3) Tartışma 4) Alıştırma ve Uygulama 5) Grup Çalışması 6) Örnek Olay |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Livanelioğlu A., Kerem Günel M. Serebral Palside Fizyoterapi. Hipokrat Kitabevi, 2009, Ankara | |
2 | Karaduman A, Yılmaz Ö. Fizyoterapi Rehabilitasyon 2. Hipokrat Kitabevi, 2017, Ankara | |
3 | Güncel literatür | |
4 | Ders notları kullanılacaktır. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Bilgisayar, Projeksiyon. |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 2 | 2 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 4 | 12 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 4 | 8 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |