|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 3 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | NEVAL KARANFİL (nevalkaranfil@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Tarihsel bir perspektif açısından sivil toplum kavramının bugün taşıdığı anlamı kavrar; teorik bilgiler ışığında Türk tarihinde sivil toplum anlayışından bahsetmenin mümkün olup olmayacağını analiz eder. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sivil toplum kavramının, siyasal düşüncedeki önemini kavrar. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Sivil toplum kavramının içeriğini açıklar. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Kavramın bugün taşıdığı anlamın ortaya çıkmasında Hegel ve Gramsci’nin önemli olduğunu anlar, eleştirel yorumlar yapar. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-4 | Kavramın demokratik bir yönetim için son derece önemli olduğunun farkına varır. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-11 11. Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izleyebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-5 | Türk siyasal yaşamında demokratik siyasal kültürün eksikliğinin aslında sivil toplum açısından bir eksiklikle yakın bir ilişkisinin olduğunu analiz eder. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Sivil toplumun tarihsel gelişimi ile 20.yüzyılın son çeyreğinde kavramın yeniden ortaya çıkışının ele alınması, kavramın demokrasi ile ilişkisinin anlatılması | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Sivil toplum kavramının tarihsel gelişimi | Sözel anlatım, yüz yüze tartışma ve soru cevap |
| 2 | Demokrasi ve sivil toplum kavramları | Sözel anlatım, yüz yüze tartışma ve soru cevap |
| 3 | Kapitalizm ve demokrasi | Sözel anlatım, yüz yüze tartışma ve soru cevap |
| 4 | Liberalizm ve demokrasi | Sözel anlatım, yüz yüze tartışma ve soru cevap |
| 5 | Devleti önceleyen düşünürlerde sivil toplum | Sözel anlatım, yüz yüze tartışma ve soru cevap |
| 6 | Bireyi önceleyen düşünürlerde sivil toplum | Sözel anlatım, yüz yüze tartışma ve soru cevap |
| 7 | ARA SINAV | Yazılı Sınav |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Marksist anlayış ve sivil toplum | Sözel anlatım, yüz yüze tartışma ve soru cevap |
| 10 | Batı Avrupada sivil toplumun gelişimi | Sözel anlatım, yüz yüze tartışma ve soru cevap |
| 11 | Doğu Avrupada sivil toplumun gelişimi | Sözel anlatım, yüz yüze tartışma ve soru cevap |
| 12 | Osmanlı toplum yapısı ve sivil toplum | Sözel anlatım, yüz yüze tartışma ve soru cevap |
| 13 | Cumhuriyet dönemi ve sivil toplum | Sözel anlatım, yüz yüze tartışma ve soru cevap |
| 14 | 1980 sonrası sivil toplum | Sözel anlatım, yüz yüze tartışma ve soru cevap |
| 15 | Demokrasi ve sivil toplum ilişkisi | Sözel anlatım, yüz yüze tartışma ve soru cevap |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | CANİKLİOĞLU, Meltem DİKMEN (2007), Sivil Toplum ve Türkiye Demokrasisindeki İzdüşümleri, Ankara: Seçkin Yayınları. | |
| 2 | KEANE, John (2004), Sivil Toplum ve Devlet, İstanbul: Yedi Kıta Yayınları. | |
| 3 | Tosun, Gülgün Erdoğan (2001), Demokratikleşme Perspektifinden Devlet - Sivil Toplum İlişkisi, Alfa Yayınları. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Kitap, makale, power-point sunu, | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 7 | 1 | 30 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 15 | 1 | 70 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 5 | 2 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 7 | 2 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 82 | ||