|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 2 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Lisans | ||||
| Ders Türü | Zorunlu | ||||
| Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | ÇAĞDAŞ ÜMİT YAZGAN (cumityazgan@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramları açıklayabilecektir. Sosyolojide bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklayabilecektir. Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini ve bilimsel araştırma sürecinin aşamalarını açıklayabilecektir. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Sosyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisi kazanabilir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-2 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir. |
Yazılı Sınav |
| DÖÇ-3 | Bilimsel araştırmanın basamaklarına uygun biçimde bir proje tasarlayabilir. |
PÇ-1 1. Sosyoloji programları ile ilgili temel kavramları tanımlayabilir.
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir. |
Yazılı Sınav |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bilimsel araştırma ile ilgili temel kavramlar Sosyolojide bilimsel araştırma yöntem ve teknikleri bilimsel araştırma sürecinin aşamaları | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Bilim Felsefe İlişkisi Bilimin Ontoloji ve Epistemoloji ile ilişkisi | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 2 | Bilgi Türleri, Bilim kavramı | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 3 | Bilimin özellikleri ve türleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 4 | Doğa Bilimleri ile Sosyal Bilimlerinin Farklılıkları | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 5 | Bilimsel Yöntem Karamı ve Bilimsel Yöntemin Temel İlkeleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 6 | Bilisel Araştırma kavramı ve Bilimsel Araştırma Türleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 7 | Bilimsel Araştırma Türleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bilimsel Araştırma Türleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 10 | Bilimsel Araştırma Türleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 11 | Bilimsel Araştırma Türleri | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 12 | Sosyolojide Yöntemsel Yaklaşımlar-Pozitivizm | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 13 | Sosyolojide Yöntemsel Yaklaşımlar-Yorumlayıcı yaklaşım | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 14 | Sosyolojide Yöntemsel Yaklaşımlar-Eleştirel Yaklaşım | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 15 | Sosyolojide Yöntemsel Yaklaşımlar-Postmodern ve Feminist yaklaşım | Tartışma Yöntemi Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Neuman, L. W. (2007). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (S. Özge, Çev.). İstanbul: Yayın Odası Yayıncılık. | |
| 2 | Balcı, A. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegema Yayıncılık. | |
| 3 | Sunar, İ. (2008). Düşün ve Toplum. İstanbul: Doruk Yayınları. | |
| 4 | Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık | |
| 5 | Gökçe, Birsen. Toplumsal Bilimlerde Araştırma. Ankara: Savaş Yayınları, 1992. | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Neuman, L. W. (2007). Toplumsal araştırma yöntemleri: Nitel ve nicel yaklaşımlar (S. Özge, Çev.). İstanbul: Yayın Odası Yayıncılık. Balcı, A. (2007). Sosyal bilimlerde araştırma: Yöntem, teknik ve ilkeler. Ankara: Pegema Yayıncılık. sil Sunar, İ. (2008). Düşün ve Toplum. İstanbul: Doruk Yayınları. Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık sil Gökçe, Birsen. Toplumsal Bilimlerde Araştırma. Ankara: Savaş Yayınları, 1992. | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | |||
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 |
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 |
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
| Final Sınavı | 0 | ||
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 160 | ||