|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | ORGANİK TARIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | FATİH TÜRE (fatihture@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Çayır meraların önemini kavramak, çayır mera yönetim ve ıslahı hakkında bilgiler vermek, yem bitkileri yetiştiriciliğini genel olarak kavratmak |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bölge için uygun yem bitkilerinin yetiştirme tekniklerini üreticilere aktarabilir. |
PÇ-6 Organik tarımda üretim aşamasındaki ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular. PÇ-22 Alanında verileri toplar ve sonuçlarını uygulamaya aktarır. |
Yazılı Sınav |
DÖÇ-2 | İklim ve toprak yapısına göre uygun yem bitkilerinin seçimini yapabilir. |
PÇ-6 Organik tarımda üretim aşamasındaki ekolojik koşulları da dikkate alarak en uygun yetiştirme tekniğini uygular. PÇ-12 Bitkisel üretimde iklim değişiklikleri ve bölgelere göre alternatif ekim nöbeti sistemleri hakkında bilgi sahibidir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Çayır meraların tanımı ve ekonomik önemi, varlığı ve dağılımı, durumu ve yeterliliği, sınıflandırılmaları, kullanım alanları, ıslah çalışmaları. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Çayır meraların tanımı ve ekonomik önemi | anlatım, soru ve cevap |
2 | Ülkemizde çayır mera varlığı ve dağılımı | anlatım, soru ve cevap |
3 | Ülkemizde çayır meraların durumu ve yeterliliği | anlatım, soru ve cevap |
4 | Çayırlar ve sınıflandırılması | anlatım, soru ve cevap |
5 | Meralar ve sınıflandırılması | anlatım, soru ve cevap |
6 | Çayır ve meraların bakımı ve idaresi | anlatım, soru ve cevap |
7 | Çayır ve meraların ıslahı | anlatım, soru ve cevap |
8 | Ara Sınav | |
9 | Yem bitkilerinin tanımı , yem bitkilerinin sınıflandırılması | anlatım, soru ve cevap |
10 | Yem bitkilerinin kullanım alanları ve değerlendirilmesi | anlatım, soru ve cevap |
11 | Yem bitkileri üretim teknikleri | anlatım, soru ve cevap |
12 | Baklagil yem bitkilerinin tanıtılması ve yetiştiriciliği | anlatım, soru ve cevap |
13 | Buğdaygil yem bitkilerinin tanıtılması ve yetiştiriciliği | anlatım, soru ve cevap |
14 | Diğer familya yem bitkileri ve yetiştiriciliği | anlatım, soru ve cevap |
15 | Genel tekrar ve değerlendirme | anlatım, soru ve cevap |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Slaj Yapımı Çayır Mera ve Yem Bitkileri Tarımı Ergün Yayıncılık | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Öğrenciye önerilen kaynak kitaplar, bilgisayar projeksiyon cihazı, |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8. hafta | 1 saat | %40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 15.hafta | 1 saat | %60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 7 | 14 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 7 | 7 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 2 | 6 | 12 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 7 | 14 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 91 |