|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
Ders Düzeyi | Önlisans | ||||
Ders Türü | Zorunlu | ||||
Bölümü | ORGANİK TARIM | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | YUNUS KARA (yunuskara@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
YUNUS KARA, | ||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Temel iş sağlığı ve güvenliği bilgilendirilmesi ve farkındalığının kazandırılmasını amaçlamaktadır. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | İş yerinde uygulanan iş sağlığı ve güvenliği uygulamalarına uyum sağlayabilir. |
PÇ-10 Organik Tarım Programı’nı ilgilendiren konularda sosyal sorumluluk, etik değerler ve yasal dayanaklar hakkında bilgi sahibidir. PÇ-14 Edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-15 Edindiği bilgi ve becerileri kullanarak alanıyla ilgili olay ve olguları tanımlar, sorunları genel ölçekte tanımlar, analiz eder ve çözüm önerileri geliştirir. PÇ-25 Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Yazılı Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
İSG tarihsel gelişimi, Çalışma mevzuatı, İşyeri Risk Etmenleri, İş Kazası ve Meslek Hastalıkları, Ergonomi, Acil Durum Planlaması, Yangın, İlk Yardımın Önemi, Sağlık ve güvenlik İşaretleri, Risk Değerlendirmesi. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | İş Sağlığı ve Güvenliğinin tarihsel gelişimi ve genel tanım ve kurallar. | Anlatma Yöntemi |
2 | Çalışma mevzuatı ile ilgili bilgiler. Çalışanların yasal hak ve sorumlulukları. | Anlatma Yöntemi |
3 | Fiziksel Risk Etmenleri. Kimyasal Risk Etmenleri. | Anlatma Yöntemi |
4 | Biyolojik Risk Etmenleri. Psiko-sosyal Risk etmenleri. | Anlatma Yöntemi |
5 | Ergonomi | Anlatma Yöntemi |
6 | Acil Durum Planlaması | Anlatma Yöntemi |
7 | İş Kazaları | Anlatma Yöntemi |
8 | Ara Sınav | |
9 | Meslek Hastalıkları | Anlatma Yöntemi |
10 | Kişisel Koruyucu Donanımlar(KKD) | Anlatma Yöntemi |
11 | Yanma, Yangın,Patlama | Anlatma Yöntemi |
12 | İlk Yardımın önemi ve iş hijyeni. | Anlatma Yöntemi |
13 | Kimyasal Maddeler ve Tehlikeleri. Etiketleme ve İşaretleme. | Anlatma Yöntemi |
14 | Güvenlik ve Sağlık İşaretleri | Anlatma Yöntemi |
15 | Risk Değerlendirmesi | Anlatma Yöntemi |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | Tozan, H.,Yağımlı, M., (2015). İş Sağlığı ve Güvenliği Temel Eğitimi, BETA Yayınları. | |
2 | İlknur, K. (2016). İş sağlığı ve Güvenliği. Dora Yayınları, Bursa. | |
3 | Altın, M., & Taşdemir, Ş. (2016). İş Sağlığı ve Güvenliği. Eğitim Yayınevi. | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Projeksiyon Cihazı, Sınıf Tahtası |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 1 | 40 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | |||
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 2 | 14 | 28 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 1 | 10 | 10 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 10 | 10 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 2 | 6 |
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 2 | 1 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 60 |