|
|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Güz | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | BİYOLOJİ(DOKTORA) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | RECEP KARA (recepkara@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
RECEP KARA, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Bitki sosyolojinin tanımı, kapsamı ve bitki sosyolojisiyle ilgili temel kavramları, dünyada ve ülkemizde biryofit sosyolojisi çalışmalarının tarihçesini, vejetasyon ünitelerinin tanımlanmasını ve sınıflandırılmasıyla ilgili metotları öğretmek. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Vejetasyonu tanımlar flora ile arasındaki ayrımı yapar ve önemini açıklar |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
| DÖÇ-2 | Yeryüzündeki bir arazi parçasının özelliklerini vejetasyon yönünden yorumlar ve jeoloji iklim toprak ile ilişkilendirir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-3 | Biryofit kommunitelerinin nasıl sınıflandırıldığını açıklar ve sintaksonomik birimlerin isimlerini söyler |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-4 | Biryofit vejetasyon araştırmalarında kullanılan örneklik alan tiplerini tanır ve hangi arazi parçasında hangisinin kullanılacağına karar verir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-5 | Vejetasyon bilimindeki ekollerin özelliklerini söyler ve birbiriyle karşılaştırabilir |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| DÖÇ-6 | Günümüzdeki çevre problemlerinin çözümü için vejetasyon bilgilerine dayanarak hipotezler kurar |
PÇ-1 Biyoloji alanındaki güncel ve en iyi uygulamaları da içeren ileri bilgiye sahiptir, bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve istatistik metotları kullanarak analiz eder ve yorumlar |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav Seminer-Sunum-Rapor |
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
|||
| Dersin İçeriği | ||
| Bitki sosyolojinin tanımı, kapsamı ve bitki sosyolojisiyle ilgili temel kavramlar. Dünyada ve ülkemizde biryofit sosyolojisi çalışmalarının tarihçesi . Vejetasyon ünitelerinin tanımlanması ve sınıflandırılmasıyla ilgili metotlar. Biryofit sosyolojisinde sinhiyerarşik sistem. Braun-Blanquet Yöntemi. Minimal alan kavramı ve minimal alan büyüklüğünün belirlenmesi. Braun-Blanquet Yöntemi yardımıyla biryofitik vejetasyon tabloların oluşturulması ve değerlendirilmesi. Biryofit komunite ve/veya bitki birliklerinin analizi. Biryofit birliklerinin analizi, kurallara uygun isimlendirilmesi. Sinoptik tablo hazırlanması ve düzenlenmesi. Biryofit birliklerine ait hayat formu ve korotip spektrumlarının hazırlanması | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
| 1 | Vejetasyonun tanımı, vejetasyon araştırmalarının önemi | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
| 2 | Bityofit vejetasyonun oluşumu ve gelişimi | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
| 3 | Biryofit vejetasyonun topoğrafya, iklim ve toprak ile olan ilişkileri | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
| 4 | Biryofit vejetasyonunda süksesyon ve klimaks kavramı | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
| 5 | Sintaksonomik birimler ve sintaksonları isimlendirme kuralları | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
| 6 | Örnek parsel çeşitleri ve özellikleri | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
| 7 | Biryofitleri Hayat formları | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Bitki kommunitelerinin sınıflandırılması ve ekoller | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
| 10 | Vejetasyon ve çevre verilerinin değerlendirilmesinde temel istatistik analiz | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
| 11 | Vejetasyon araştırmalarında ordinasyon metodu | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
| 12 | Numerik sınıflandırma ve fitososyoloji | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
| 13 | Vejetasyon ve çevre verilerinin analizi içim bilgisyar programları | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
| 14 | Vejetasyon bilimi ve geleceği | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
| 15 | İklim Değişimi ve Vejetasyon | Tartışma Yöntemi,Anlatma Yöntemi |
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Çetik, R. A., 1973. Vejetasyon Bilimi. Ankara. | |
| 2 | Akman, Y., Ketenoğlu, O., 1987. Vejetasyon Ekolojisi (Bitki Sosyolojisi), Ankara. | |
| 3 | Kılınç, M., 2005. Bitki Sosyolojisi (Vejetasyon Bilimi), Palme Yayıncılık, Ankara. | |
| 4 | Kent, M., Coker P., 2000. Vegetation Description and Analysis,John Wiley&Sons Ltd, USA | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
| Ara Sınav | 6 | 1 | 50 |
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | |||
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 14 | 1 | 50 |
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 42 | 126 |
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 0 | ||
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 0 | ||
| c) Performans Ödevi | 0 | ||
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
| Sözlü Sınav | 0 | ||
| Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 1 | 14 | 14 |
| Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 182 | ||