|
|||||
Sınıf/Yarıyıl | 2 / Güz | ||||
Ders Düzeyi | Lisans | ||||
Ders Türü | Seçmeli | ||||
Bölümü | SOSYOLOJİ | ||||
Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
Öğretim Elemanı | BURCU SOY TELLİ (burcusoytelli@nevsehir.edu.tr) | ||||
Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları |
|||||
Öğretim Dili | Türkçe | ||||
Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
Dersin Amacı | |||||
Bireyin kimlik edinmesindeki genetik, çevresel ve gelişimsel faktörlerin ortaya konulması, incelenmesi ve tartışılması. Gelişim psikolojisinin sosyolojik açıdan ele alınması. Öğrencinin bilimsel bakış açasını geliştirmek. |
Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
DÖÇ-1 | Bilimin ne olduğunu, temel niteliklerini, bilimsel yöntemi ve aşamalarını açıklayabilir ve bir araştırmayı bilimsel yöntem izleyerek yürütebilir. |
PÇ-5 5. Bilim, teknoloji ve çağdaş konular hakkındaki gelişmeleri izleyerek kendini geliştirebilir. PÇ-6 6. Alanında edindiği ileri düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak verileri yorumlayabilir ve değerlendirebilir, güncel teknolojik gelişmelere paralel sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, araştırmalara ve kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir. PÇ-7 7. Sosyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisi kazanabilir. PÇ-8 8. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir. PÇ-11 11. Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izleyebilir. |
Yazılı Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-2 | psikolojiyi ve psikolojinin insan gelişimindeki yerini gelişim kuramları göre açıklayabilir. |
PÇ-2 2. Sosyoloji alanında edindikleri bilgilerini diğer disiplinlere uyarlayabilir ve aktarabilir. PÇ-3 3. Sosyal yönleri, iletişim becerileri, yaratıcılık ve girişimcilikleri, sosyolojik analiz özellikleri, ekip çalışmalarına yatkınlıkları gelişebilir. PÇ-4 4. Sosyoloji ve ilgili alanlarda sosyolojik problemleri tanımlama, modelleme ve çözme becerisine sahip olabilir. PÇ-9 9. Bireysel çalışma, inisiyatif kullanma ve bağımsız karar verebilme yeteneğine sahip olarak fikirlerini sözlü ve yazılı, açık ve öz bir şekilde ifade ederek iletişim kurabilme becerisine sahip olabilir. PÇ-15 15. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilir. |
Yazılı Sınav Kısa Sınav Performans Ödevi |
DÖÇ-3 | Gelişim Psikoloji araştırmalarında etik konuları kullanabilir. |
PÇ-7 7. Sosyoloji alanındaki mevcut uygulamalar için gerekli çağdaş teknikleri ve teçhizat kullanabilme becerisi kazanabilir. PÇ-8 8. Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar, sorumluluğu altında çalışanların bir proje çerçevesinde gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayabilir ve yönetebilir. PÇ-10 10. Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve sonuçlarının duyurulması aşamalarında mesleki ve etik sorumluluk bilinci kazanabilir. PÇ-11 11. Ulusal ve Uluslararası çağdaş sorunları izleyebilir. PÇ-15 15. Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite yönetimi ve süreçlerine uygun davranma ve katılma ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olabilir. |
Yazılı Sınav Sözlü Sınav |
PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi |
Dersin İçeriği | ||
Bilimin ne olduğu, nasıl ortaya çıktığı, bilimsel yöntemlerin ne olduğu, bilimsel yöntemin aşamaları, deneysel yöntem, psikolojinin tanımı, tarihi ve hayatımızdaki yeri, önemi, psikolojinin alt dalları anlatılacaktır. Gelişimin temel kavramları, temel ilkeleri kalıtım ve çevrenin davranışa etkisi, bebeklik ve ilk çocuklukta gelişim evreleri, orta çocukluk döneminde gelişim, ergenlik döneminde gelişim, ahlak gelişimi kavratılacaktır. Çocukluk anlayışına tarihsel bakış, genetik ve kalıtım, fiziksel ve motor gelişim, bebeklerde öğrenme, dil kazanımı, bilişsel gelişim, sosyal biliş, cinsiyet rolü, psiko-sosyal, ahlak gelişimi, ana-baba konuları anlatılacaktır. Ve gelişimle ilgili kuramlar kavratılacak. | ||
Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri |
1 | Yaşam boyu gelişimde temel kavramlar | Anlatım ve Tartışma |
2 | Gelişim psikolojisinde temel kuramlar ve araştırma yöntemleri | Anlatım ve Tartışma |
3 | Doğum öncesi ve yenidoğan | Anlatım ve Tartışma |
4 | Bebeklik | Anlatım ve Tartışma |
5 | Erken çocukluk I | Anlatım ve Tartışma |
6 | Erken Çocukluk II | Anlatım ve Tartışma |
7 | Orta ve Geç Çocukluk | Anlatım ve Tartışma |
8 | Ara Sınav | |
9 | Ergenlik | Anlatım ve Tartışma |
10 | Genç Yetişkinlik | Anlatım ve Tartışma |
11 | Orta Yetişkinlik | Anlatım ve Tartışma |
12 | Geç Yetişkinlik | Anlatım ve Tartışma |
13 | Sosyal Gelişim ve Ahlak Gelişimi | Anlatım ve Tartışma |
14 | Beden, beyin ve sağlık | Anlatım ve Tartışma |
15 | Gelişimsel psikopatolojiler | Anlatım ve Tartışma |
16 | Final Sınavı | |
Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
1 | John W. Santrock (2010). Life-Span Development | |
Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
Ders Kitabı, Dökümanlar, Makaleler, Projektör Bilgisayar Ders Kitabı: R. Arı; Eğitim Psikolojisi, Nobel Yayın ve Dağıtım. Yardımcı Kitaplar: G.J. Mary, G.W. Harry; Çocuk ve Ergen Gelişimi, İmge Kitabevi. S. Nuray, Gelişim Öğrenme ve Öğretim, Gönül Yayıncılık |
Ölçme Yöntemi | |||
Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) |
Ara Sınav | 8 | 2 | 20 |
Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
1.Sözlü Sınav | |||
2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
3.Laboratuvar Sınavı | |||
4.Sunum | |||
5.Rapor | |||
6.Seminer | |||
7.Performans Ödevi | 6 | 1 | 20 |
8.Dönem Ödevi | |||
9.Proje | |||
Final Sınavı | 16 | 1 | 60 |
Öğrenci İş Yükü | |||
İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü |
Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 4 | 14 | 56 |
Sınıf Dışı Çalışma | |||
a) Okuma | 2 | 14 | 28 |
b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 1 | 14 | 14 |
c) Performans Ödevi | 0 | ||
d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 0 | ||
e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 0 | ||
Sözlü Sınav | 0 | ||
Kısa Sınav (Quiz) | 0 | ||
Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 7 | 21 |
Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
0 | |||
0 | |||
Toplam İş Yükü | 130 |