| 
	|||||
| Sınıf/Yarıyıl | 1 / Bahar | ||||
| Ders Düzeyi | Yükseklisans | ||||
| Ders Türü | Seçmeli | ||||
| Bölümü | SOSYOLOJİ (YÜKSEK LİSANS) | ||||
| Ön Koşul Dersleri | Yok | ||||
| Öğretim Sistemi | Örgün | ||||
| Ders Süresi | 14 Hafta | ||||
| Öğretim Elemanı | HULUSİ YILMAZ (h.yilmaz@nevsehir.edu.tr) | ||||
| Diğer Öğretim Elemanı/Elemanları  | 
		HULUSİ YILMAZ, | ||||
| Öğretim Dili | Türkçe | ||||
| Sınıf Dışı Uygulama/Staj | Yok | ||||
| Dersin Amacı | |||||
| Geleneksel Alevi- Bektaşi inançlarını ve törenlerini bilme, kavramlarına hakim olma. | |||||
| Ders Öğrenme Çıktıları (DÖÇ) | PÇ | ODY | |
| Bu dersi başarı ile tamamlayan öğrenciler: | |||
| DÖÇ-1 | Alevi-Bektaşi kavramlarını anlamlandırabilme, tarihsel perspektife sahip olabilme. | 
			
		 
			PÇ-3 3-Sahip olduğu bilgiyi analiz ederek, karşılaştırarak ve sorgulayarak problemlerin çözümünde kullanır ve ilgili alanda orijinal bir araştırmayı bağımsız olarak yürütür. | 
		|
| PÇ: Bölüm program çıktıları ÖDY: Ölçme ve değerlendirme yöntemi  | 
	|||
| Dersin İçeriği | ||
| levi kolektif belleğinde yer alan inançlar, yıl içinde yapılan ibadet ve törenler, bu ritüellerde kullanılan kavramlar ve bu ritüellerin nasıl yerine getirildikleri. | ||
| Haftalık Detaylı Ders İçeriği | ||
| Hafta | Detaylı İçerik | Öğretim Yöntem ve Teknikleri | 
| 1 | İslam'ın ilk dönemlerinde ortaya çıkan ihtilaflar | Anlatım-Tartışma | 
| 2 | İslam'ın ilk dönemlerinde ortaya çıkan ihtilaflar | Anlatım-Tartışma | 
| 3 | Halifelik ve İmamet sorunu ve Aleviliğe yansıması | Anlatım-Tartışma | 
| 4 | Halifelik ve İmamet sorunu ve Aleviliğe yansıması | Anlatım-Tartışma | 
| 5 | İslam'ın ilk döneminde ortaya çıkan fırkalar | Anlatım-Tartışma | 
| 6 | Heterodoks inaçların ortaya çıkışı | Anlatım-Tartışma | 
| 7 | Heterodoks inaçların ortaya çıkışı | Anlatım-Tartışma | 
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Heterodoks inaçlar ve fırkaların Orta Asya'da görünümü | Anlatım-Tartışma | 
| 10 | Heterodoks inaçlar ve fırkaların Orta Asya'da görünümü | Anlatım-Tartışma | 
| 11 | Türklerin İslam'la ilk tecrübeleri | Anlatım-Tartışma | 
| 12 | Türklerin İslam'la ilk tecrübeleri | Anlatım-Tartışma | 
| 13 | 12-15 yüzyıllar arasında Anadolu'da Alevilik-Bektaşilik | Anlatım-Tartışma | 
| 14 | 16. yy'dan sonra Alevilik-Bektaşilik | Anlatım-Tartışma | 
| 15 | Günümüz Alevilik yorumları | Anlatım-Tartışma | 
| 16 | Final Sınavı | |
| Ders Kitabı / Yardımcı Kitap | ||
| 1 | Rıza Yıldırım- Aleviliğin Doğuşu, Rıza Yıldırım-Geleneksel Alevilik, Rıza Yıldırım-Bektaşiliğin Doğuşu, Ahmet Yaşar Ocak-Aleviliğin İslam Öncesi Temelleri | |
| Ders Araç - Gereç ve Malzemeleri | ||
| Ders Kitapları, makaleler, Cem ibadeti uygulaması | ||
| Ölçme Yöntemi | |||
| Yöntem | Hafta | Süre (Saat) | Katkı(%) | 
| Ara Sınav | |||
| Diğer Ölçme Yöntemleri | |||
| 1.Sözlü Sınav | 8 | 1 | 40 | 
| 2.Kısa Sınav (Quiz) | |||
| 3.Laboratuvar Sınavı | |||
| 4.Sunum | |||
| 5.Rapor | |||
| 6.Seminer | |||
| 7.Performans Ödevi | |||
| 8.Dönem Ödevi | |||
| 9.Proje | |||
| Final Sınavı | 16 | 1 | 60 | 
| Öğrenci İş Yükü | |||
| İşlem Adı | Haftalık Saat | Sayı | İş Yükü | 
| Haftalık Ders Saati (Teorik+Uygulama) | 3 | 14 | 42 | 
| Sınıf Dışı Çalışma | |||
| a) Okuma | 3 | 14 | 42 | 
| b) İnternette/Kütüphanede Tarama | 3 | 14 | 42 | 
| c) Performans Ödevi | 3 | 14 | 42 | 
| d) Seminer/Sunum/Rapor Hazırlama | 3 | 14 | 42 | 
| e) Dönem Ödevi/Proje Hazırlama | 3 | 3 | 9 | 
| Sözlü Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Kısa Sınav (Quiz) | 1 | 1 | 1 | 
| Laboratuvar Sınavı | 0 | ||
| Ara Sınav İçin Hazırlık | 3 | 4 | 12 | 
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 | 
| Final Sınavı İçin Hazırlık | 3 | 3 | 9 | 
| Final Sınavı | 1 | 1 | 1 | 
| 0 | |||
| 0 | |||
| Toplam İş Yükü | 244 | ||